AAU – Stærk indsats = højt udbytte

Resultatet:

Optaget af 72 nye studerende på AAU’s økonomiuddannelse er historisk.

Studienævnsformand Mogens Ove Madsen peger på de sociale medier som den primære grund til, at de potentielle studerende har fået øjnene op for uddannelsen.

Nioba vendte en tydelig nedadgående trend i antallet af optag, og allerede efter to år, havde vi hjulpet til at skaffe en stigning i optaget på 114%.

Læs yderligere her: https://www.fak.samf.aau.dk/nyheder/Nyhed/rekordoptag-paa-aau-s-oekonomiuddannelse.cid420655

%

Stigning i optag efter to år med Facebook-marketing

Udfordringen

Udgangspunktet for markedsføringsindsatsen for instituttet for samfundsøkonomi på Aalborg universitet var rigtig godt. De havde et godt produkt, men meget lille optag, der havde været faretruende og drastisk faldende gennem en årrække. Det faldende optag skulle bremses – og vendes med det samme.

De var simpelthen nået under den grænse for optag, som uddannelsen kunne bære rent økonomisk.

Om AAUs oecon-uddannelse

En uddannelse som uddanner kandidater til en arbejdsløshedsprocent på 0!

Uddannelsen for samfundsøkonomi på Aalborg universitet fokuserer på samfundsforhold ud fra en økonomisk vinkel.

På uddannelsen lærer de studerende at analysere komplekse problemstillinger på forskellige samfundsmæssige niveauer. At uddanne dygtige mennesker har AAU stort held med, for arbejdsløsheden for kandidater fra uddannelsen er på 0%.

Med andre ord bliver de studerende uddannet til job og ansvar, med rygsækken fyldt med stærke værktøjer.

Tilgang

Først og fremmest gennemførte vi en analyse af målgruppen. Hvem var de, hvorfor var de interesserede i uddannelsen, hvilke krav havde de – og så videre. Gennem vores forskellige analyser, dannede vi os et billede af målgrupperne og deres behov.

Derpå lavede vi sammen med vores samarbejdspartner på video og billedsiden en kampagnewebside, og opbyggede relevant indhold i form af billeder, interviews og video.

 

Eksempel på videoannoncer med interview af Aalborgs borgmester:

Video Facebook Instagram ads eksempel

Løsningen

For at sikre den bedst mulige konverteringsgrad, med så lavt et budget som muligt, udviklede vi til projektet en kampagnewebside.

Den gjorde det muligt for os præcis at fortælle den historie, vi mente, unge interesserede mennesker skulle fortælles.

Kampganewebsiden muliggjorde at vi via interviews, video, billeder, infografik og quizzer kunne bibringe de væsentlige budskaber, som vi ønskede.

Gennem mange forskellige kampagner, både på Google og Facebook/Instagram, nåede vi ud til målgrupperne, og sørgede for, at de blev påvirket til at søge mere information.

Har du omsætningskurve, som er faldende og som skal vendes?

Tag en uforpligtende snak med os og find ud af hvilket marketingmix, som er den bedste for dig og din forretning.

Vi laver både den overordnede digitale marketing-plan og budget før vi starter, så du ved hvad, du går ind til.

Klik på Kontakt Os, send en besked eller ring på 28 51 42 97

Samarbejdspartner

Vores samarbejdspartner med video og billedmateriale var Mindstore Media, der producerede både et stort video-univers, men også et stort billedunivers, samt massevis af interviews, som vi kunne anvende direkte i vores markedsføring på de sociale medier.

“På oecon-uddannelsen har vi de seneste år i stadig højere grad lavet en fokuseret indsats på de sociale medier med spots, som fortæller om studielivet og tidligere studerendes udbytte af uddannelsen.

Vi kan se, at vi er nået rigtigt langt ud til de unge mennesker primært i Jylland. Jeg betragter det som en stor fordel, at vi kan bruge disse medier.”

Studienævnsformanden

Institut for Økonomi og Ledelse, Aalborg Universitet

 

Eksempel på videoannoncer med økonomistuderende:

 

Eksempel på karruselannoncer på Facebook med økonomistuderende:

AAU Facebook karrusel annonce

 

Eksempel på videoannoncer med tidligere økonomistuderende:

Videoannonce Facebook

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.