Hvordan du opbygger en Adwords tekstannonce

En standard tekst annonce i Google Adwords, har et ganske bestemt format.

Formatet er som udgangspunkt:

30 tegn i titelinje 1
30 tegn i titellinje 2
80 tegn i beskrivelseslinjen
2*15 tegn i websideadressen

Det betyder at en annonce for Projektledelse kunne se sådan ud:

BILLEDE
Når vi i Adwords laver en tekstannonce, vil du se denne oversigt:

BILLEDE
I øverste linje ”Headline” ser du teksten ”Projektledelse for alle” – efterfulgt af et 2-tal. Tallet indikerer at der er to karakterer tilbage i linjen. Det betyder at vi indtil videre har optaget 23 karakterer. Adwords tæller således også mellemrum med, når vi laver en annoncetekst.

Nu er der mange måder at lave annoncer på i Adwords.

Om Nioba.dk

Vi er et digitalt markedsføringsbureau, der fokuserer på digital markedsføring, digital strategi og digital projektledelse. 

Anmod om et tilbud

Vi tilbyder professionelle SEO ydelser, som hjælper websider med at forøge deres position i Google og andre søgemaskiner. Vi arbejder ligeledes med markedsfrøing hen over alle øvrige internetkanaler.

 

Kontakt os her