International case Tantec

Tantec – digital markedsføring med fokus på B2B

Tantec er en dansk virksomhed beliggende i Lunderskov ved Kolding, som producerer overfladebehandlingssystemer, Alt, lige fra metal til plastic og gummi kan overfaldebehandles med Tantecs løsninger.

Efter en endt overfladebehandling vil det behandlede materiale være langt lettere at male eller printe på, ligesom vedhæftningsevnen forbedres væsentligt. Tantec er en dansk international virksomhed, med størstedelen af kundebasen i udlandet. Nioba har samarbejdet med Tantec siden 2008, og Tantec var vores første større kunde.

Tantec luftfoto
Luftfoto af Tantec i Lunderskov. Foto: Peter Schmidt Photography

“Nioba har udviklet vores digitale strategi i flere år. De har bygget og vedligeholdt vores websider, og uddannet vores ansatte til at opdatere siderne på egen hånd. De har også optimeret vores webside og produkter til søgemaskinerne. Vi har brugt deres services mange gange og vil fortsætte samarbejdet i fremtiden.”

Morten Thrane
Morten Thrane CEO - hos Tantec A/S

Udfordringen

Kontakten til Tantec blev etableret, efter et tidligere SEO bureau, havde arbejdet med black-hat SEO teknikker, hvilket havde resulteret i en Google straf, der betød at næsten ingen besøgende blev sendt videre til Tantecs webside. Black hat er typisk SEO teknikker, der giver gode resultater hurtigt, ved at man udnytter Googles retningslinjer på en efter Googles opfattelse ikke hensigtsmæssig metode.

Ud over dette, oplevede Tantec at flere forhandlere i udlandet, fik flere kundehenvendelser, alene grundet en bedre profil i Google. Dette billede skulle ændres.

Tantec fremskridt digitalt
Samlet stigning på 55% i trafik

Løsningen

En grundig gennemgang af det daværende webside, ledte til skiftet til en anden, mere SEO venlig platform. Først foretog vi en grundig konkurentanalyse og konkurrentstatus. Derefter blev den nye hjemmeside SEO optimeret og en linkprofil blev etabeleret blandt andet med outreach til et stort forhandlernetværk.

Herefter blev PPC kampagner igangsat – først med Google Adwords og sidenhen med Bing Ads. Sidenhen er der blevet udført teknisk SEO og en lang række forbedringer er implementeret, i nøje samarbejde med Tantec.

Tantec - nyt website

Resultater

En lang række af Tantecs primære søgeord, er i dag placeret på en 1. plads i Google, og Tantec modtager i dag flere henvendelser fra kunder end Tantec modtager fra forhandlernetværket. Siden 2016 og frem til 2016, oplevede Tantec en vækst i trafik på 55%, på 67.911 besøgende i 2016 ift. 43.728 besøgende i 2013.

I organisk trafik alene, dvs. trafik fra Google, er stigningen på 340,78 % i samme periode. Med 48.962 besøgende i 2016 i forhold til 11.108 besøgende i 2013.

På Paid search indsatssiden, er trafikken gået fra 481 besøgende i 2013 til 3.737 i 2016.

Vi har også arbejdet med CRO/konverteringsoptimering af de enkelte landingssider. Det medførte i en periode, at Tantec gik fra 5-7 henvendelser pr. måned til +40 henvendelser via en indbygget kontaktformular.

Fokusering på Tantecs vigtigste søgeord, og en tilhørende topplacering i USA. Fokusering på Tantecs vigtigste søgeord, og en tilhørende topplacering i USA.
55% mere trafik fra Google.com
Stigning i antal konverteringer til +40
Centrale søgeord placeret på en topposition