Konverteringsoptimering – kan det betale sig?

Mister 24 millioner kr. i sekundet

Tilbage i 2010 undersøgte webshopplatformen Amazon, hvad websidehastighed betød for deres forretning. De fandt ud af, at de mistede omkring 4 millioner dollars, når webshoppen blev ca. 1 sekund langsommere.

Ovenstående er selvfølgelig et ekstremt eksempel, der kan være svær at overføre til din egen webside eller webshop. Men det er også et pædagogisk eksempel – for nogle gange handler din succes ikke om, at at få mere trafik, men om at få dem der allerede besøger din webside til at gøre det, du ønsker de gør. Dertil findes der en masse værktøjer, som vi i Nioba arbejder meget med til hverdag.

Et pædagogisk værktøj

Derfor har vi lavet nedenstående udregner, som et pædagogisk værktøj til at se, hvad det kan betyde for dig, at du arbejder med konverteringsoptimering, usability og hastighedsoptimering på din webside. 

Flere billeder af et produkt skaber en større helhed og forøger kundens interesse.
God kundeservice – forsikrer kunden i sit potentielle køb (+ skaber ekstra værdi for SEO).
Forøger kundens interesse i produktet samt kundens ‘Time on Site’ (Youtube-klip åbner op for videosøgning).
Giver kunden en sikkerhed for levering af varen.
Positive bedømmelser giver produktet en vis troværdighed.
Hvor længe produktets landingsside er om at loade.
Ekstra konverteringsrate %

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.