Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handler om, at få flere besøgende på din webside til at gennemføre en handling. En handling kan være at tilmelde sig nyhedsmail, se en video, sende en mail, købe et produkt eller downloade en PDF. Konverteringsptimering skaffer øget vækst, lavere bounce rate og påvirker indirekte din status i søgemaskinerne.

Din konverteringsrate har betydning for din ROI; des højere din konverterings rate er, desto bedre vil din ROI være.

Konverteringsoptimering eller blot CRO (Conversion Rate Optimization), forbedrer den oplevede værdi af din webside, for den enkelte besøgende. Eksempelvis har du placeret et stort banner på forsiden af dit website. Men hvad hvis ingen klikker på det banner, og siden samtidigt har en afvisningsprocent på over 80%. Tydeligvis finder dine besøgende ikke det de leder efter. Vi analyserer dit website, sætter mål for hvad du bør opnå, og forbedrer din vækst.

services-afilate-management

Forøg din vækst

services-content-strategy

A/B Split Tests

services-payperclick

Opnå bedre Return-On-Investment for dit website

Vi analyserer dit website. Ser på brugermønstre og statistik. Ud fra det, kommer vi med antagelser, der bunder i data.

Vi hjælper dig med at gennemføre handlinger, der retter op på uhensigtsmæssighederne, og følger nøje forløbet for at se hvilken effekt der har haft på dit websites konverteringer.

Stort fokus på at trække mere relavnt trafik ind på websiden - og dera få flere konverteringer eller salg.
heatmaps

Værktøjerne

Konverteringsoptimering handler blandt andet om, hvordan brugerne anvender dit website. Eksempelvis: Hvor klikker de henne? Hvor lang tid opholder de sig på websitet? Er der nogle sider, der er mere populære end andre? Hvad er målet, når de er på en bestemt side?

For at kunne afgøre hvad vi skal forbedre på dit website, benytte vi os af mange værktøjer. Eksempelvis anvender vi Heatmaps, så vi kan se hvor brugerne klikker henne. Hvad der er mest populært. Vi bruger din statistik fra eksempelvis Google Analytics og dine logfiler for at forstå hvordan brugerne agerer på sitet. Om de kan finde rundt. Vi laver skærmoptagelser af de sider på dit website, hvor vi ved vigtige interaktioner foregår.

Vi ser på kundemønstre og anvender sociale medier, til at beskrive forskellige personaer og deres typiske handlemønstre og tanker.