Leisner – Digital markedsføring og digital strategi

Leisner.dk

Webshop med salg til private, institutioner og virksomheder.

Leisner – digital markedsføring med fokus på B2C

 

Leisner er en dansk virksomhed beliggende i Assens på Fyn. Leisner har siden 1970´erne solgt enuresis apperater til børn, der tisser i sengen. Fokus er derefter langsomt udvidet til en lang række andre produkter, herunder vådliggerlagner, faldalarmer, epilepsi alarmer og andre hjælpemidler.

Vi har samarbejdet med Leisner på en lang række områder. Herunder var den primære opgave, at projektlede en ny webshop baseret på Magento. Efter denne opgave blev fokus rettet mod digital markedsføring, og sidenhen internationalisering.

Leisner

“Vi har et godt og stærkt samarbejde med Nioba, der har hjulpet vores virksomhed til vækst. Det har været vigtigt for os, at vi som virksomhed kunne have et stabilt og langvarigt samarbejde, med en leverandør, der forstod os og vore produkter. Vi kan hermed give de bedste anbefalinger.”

Sune Leisner - Direktør Leisner.dk
Sune Leisner - Direktør Leisner.dk

Udfordringen

Kontakten til Tantec blev etableret i forbindelse med et ønske fra Leisner.dk om at konvertere til en ny webshop, efter i mange år at have arbejdet i et mere fastlåst system. Et bureau der havde fået opgaven, havde ikke formået at få projektet gennemført. Vores primære opgave, blev derfor at projektlede og styre færdiggørelsen af platformen, med nye samarbejdspartnere.

Efter oprettelsen af webshoppen bistod Nioba med hjælp til digital markedsføring på en lang række områder.

Leisner-magento-webshop-løsning

Løsningen

Efter oprettelsen af en ny webshop, satte vi fokus på digital markedsføring. Startskuddet her, blev taget ved at først at lave en digital strategi. Den digitale strategi blev retningsvisende for hvordan Leisner skulle agere de kommende 6-12 måneder.

Strategien fokuserede på forskellige områder, herunder både SEO, Adwords, Linkbuilding, Konverteringsoptimering samt Sociale Medier.

Stort fokus på at trække mere relavnt trafik ind på websiden - og dera få flere konverteringer eller salg.

Resultater

Flere af Leisners primære søgeord har i dag prominente placeringer i Google. Herunder modtager webshoppen i dag trafik fra søgeord, som webshoppen ikke tidligere har fået trafik fra.

Der blev ligeledes etableret en sammenhængende Adwords strategi, og en Google Shopping strategi, der udnyttede et hidtil ikke tilstrækkelidt potentiale i markedet.

Indenfor E-mail markedsføring, er en strategi blevet etableret, ligesom Nioba har forestået den tekniske opsætning og sammenkobling, der gør et muligt for Leisner at nå ud til en relevant målgruppe.

Resultatet af ovenstående og andre virkemidler, har bevirket at Leisner.dk i de første otte måneder af 2017, havde en omsætningsstigning, tæt på 20% i forhold til samme periode i 2016.

Leisner-omsætningsforbedringer-2017
12% mere relevant trafik fra Google.dk
Omsætningsstigning på næsten 20%
Digital strategi og konverteringsoptimering