Om Nioba

temptech-logo
proløn logo
tantec-logo
aau logo
aca industry logo
methyl detect logo

Vision

Det har altid været Niobas vison at lave godt arbejde vi kan være stolte af. Det lyder måske ikke særligt højtravende. I en branche der kaster om sig med forkortelser og moderne engelske udtryk og det lyder måske ligefrem uambitiøst. Det er det ikke for os! En branche der ofte består af hurtige løsninger, smarte forkortelser og ugiennemskuelige systemer, vil og er, vi være en klippefast støtte. Vi plejer at tage tilgangen at hvad ville vi gøre, hvis kundens webside/forretning var bvores egen? Hvad ville vi gøre, hvis vi skulle vækste den bedst muligt? Hvad ville den rigtige løsning være?

I lang tid var vores interne motto “Gør det ordentligt”. Den tilgang har vi stadig, og det er udfra den tanke vores innovation, planlægning og stabilitet stemmer.

Innovation og processer

Som marketingvirksomhed, er vi anderledes. Blandt andet fordi, at vi som en af vore kunder formulerede det “går absurd meget op i processer”. Det gør vi fordi vi er stærkt inspireret af proces- og rammemodeller, samt metodikker, som CMMI, Prince2, Scrum og SOSTAC. Vi går meget op i at forenkle processer, undgå redundante arbejdsopgaver og i det hele taget optimere måden vi arbejder på. Det har været vores primære formål i mange år, fremfor vækst.

Den tilgang har blandt andet gjort, at vi som nogle af de første i Danmark, gav vores kunder direkte adgang til vores projektstyringsværktøj, så kunderne kunne se dokumentation for vores arbejde. For vi dokumenterer det arbejde vi gør, og giver gerne fuld adgang hertil. Vi var også blandt de første i Danmark til at lave kundespecifikke online rapporter, og video – eller online rapportering. Hos Nioba får du ikke bare en uforståelig PDF, med generelle informationer, som du ikke ved, hvad du skal bruge til.

Samarbejde med kunder

Det er ikke alle kunder passer til os. Ligesom vi har virksomheder og organisationer, som vi har sagt nej tak at arbejde sammen med. Vi mener nemlig at et godt resultat hænger sammen med samarbejde. Og kommunikation. Og vidensudveksling. Vi vil gerne være sikre på, at vi dels kan gøre en forskel, og at vi kan få et samarbejde til at fungere. Det er den formel der gør, at vi har kunder, der har været hos os i mere en 12 år, og at vi har en fastholdelsesgrad på 92%. Vores kunder vælger os igen. Og igen.

Baggrund og tidslinje

Nioba blev grundlagt på et kollegieværelse på universitetskollegierne i Århus tilbage i 2004 af Niobas indehaver Regin Jensen. Dengang var Nokia verdens sejeste virksomhed, og navnet skulle gerne minde lidt om det. Navnet Nioba har ikke en betydning i sig selv. Igennem årene var Nioba en fritidsvirksomhed, hvor udviklingen af websider og webshops var den primære arbejdsopgave. Langsomt, men sikkert, ændrede det billede sig, fordi flere og flere kunder efter afleveringen af en ny webside eller webshop, nysgerrigt stoppede op, og sagde: “Hvad nu?”. De ønskede sig egentlig ikke en webside eller en webshop – men kunder. I 2007 begyndte Nioba derfor at arbejde professionelt med søgemaskineoptimering, og grundlaget som markedsføringsvirksomhed var lagt.

I 2012 blev Nioba opskaleret til fuldtidsarbejde, og i 2015 konverteret til et ApS. I 2018 vendte Regin, efter nogle år i både Australien og Tyskland, hvorfra han havde drevet Nioba og arbejdet med flere IT projekter, retur til Danmark, og slog sig sammen med SEO specialisten Martin Linde.

Det første 1½ år, blev brugt til at finde ud af hvordan vi egentlig arbejder, hvad vi gør, og hvorfor gør vi som vi gør, og tiden blev brugt på at trække viden ud af hovedet, og få det lagt ned i nogle processer, tjeklister og skemaer.

Resultatet af det arbejde nyder vi i dag, i kraft af gennemarbejdede processer, der gør det let at uddelegere opgaver til nye kollegaer, eller få et overblik over et SEO eller ads projekt.

 

Nioba handelsbetingelser

Hent vores seneste Generelle forretningsbetingelser Nioba 2021 her.

 

Forstå mere om vores erfaring se mini-cases - det hurtige overblik.

Viden og faglighed er enormt vigtige. Men det er erfaring bestemt også. Og den har vi masser af. Se her hvilke opgaver (vi blandt andet) har løst >> Nioba mini-cases

Hos ACA Industry har vi, med stor succes, samarbejdet med Martin fra Nioba omkring, at få mere synlighed på det internationale marked. Det må jeg sige, med meget stor lead-generering til følge, er lykkedes til fulde.

Martin har primært arbejdet med søgemaskineoptimering, og har en meget professionel, og ærekær, tilgang til arbejdet med vores hjemmesider, og ikke mindst vores forretning.

Jeg giver de største anbefalinger af Martin, hvis man vil fremad på Google.

Frank Pedersen

Administrerende direktør, ACA Industry

Nioba har udviklet vores digitale strategi i flere år. De har bygget og vedligeholdt vores websider, og uddannet vores ansatte til at opdatere siderne på egen hånd.

De har også optimeret vores webside og produkter til søgemaskinerne. Vi har brugt deres services mange gange og fortsætter samarbejdet i fremtiden.

Morten Thrane

Direktør, Tantec

Jeg samarbejdede med Nioba fra 2017 til 2019, omkring digital strategi, søgemaskineoptimering og Google ads.

Her oplevede jeg Regin som en grundig og fagligt dygtig person, der altid er opdateret med relevant viden og som en behaglig samarbejdspartner.

Hos mig er der ingen tvivl om, at Regin brænder for det han laver og han har altid være behjælpelig med uddybende svar og deler gerne ud af sin viden.

Regin har været en god, professionel og tillidsfuld sparringspartner, som jeg varmt kan anbefale til andre.

Joan Kristensen

Marketing coordinator, Dynamica Ropes

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.