Optimering af landingssider og splittest

Optimering af landingssider og splittest

Ved designændringer, omdanner du passive besøgere til aktive besøgere, der udfylder din kontaktformular, eller lægger varer i kurven.

Et flot design er (desværre) ikke nok

Vi ser mange virksomheder, der får udviklet flotte hjemmesider, som designmæssigt er en fryd. Udfordringen er, at de besøgende på websiden ikke kan finde det, de søger efter.

Det vi ofte ser er, at der ud af 100 daglige besøgende kun er en enkelt der tilmelder sig et event, eller køber en vare. Optimering af en landingsside har til formål, at øge det antal, til 3-4 eller gerne højere.

services-search-engine-optimization

Grundig analyse

Gennem en grundig analyse af dit website, identificerer vi potentielle forhindringer der besværer dine brugere i at gennemføre det, du gerne vil have dem til.

landingsside optimering

Formålet med en landingsside

En landingsside skal præsentere den nødvendige information for brugerne, så de kan tage en beslutning når de er klar til det, via enkle knapper, call-to-actions og formularer.

En landingsside der distraherer brugerne fra deres opgave, har ikke et klart formål. En uoverskuelig side, koster på markedsføringssiden, når den trafik du trækker ind på din webside, bliver distraheret af et mangelfuldt design.

Indsamling af data

Når du samarbejder med os, hjælper vi med analysere indsamlede data fra dit website.

De fleste brugere opholder sig kun få sekunder på en webside, før de beslutter sig for, om de ønsker at læse mere på siden. Vi analyserer derfor brugerflowet og ser hvordan brugerne anvender dit design.

Ved at fokusere på heatmaps og A/B splittests, arbejder vi på at forøge den enkelte landingssides konverteringsrate.

Indsamling af data