af Regin Buss Vels Jensen | jun 3, 2021 | Google Ads, Privacy, Webstatistik
Google har meldt ud, at de udfaser brugen af tredjeparts cookies i markedsføring. Det betyder blandt andet, at mange forskellige annoncenetværk, ikke vil være i stand til at vise dig som forbruger målrettede annoncer, og for marketingsbranchen er det en potentiel stor...
af Regin Buss Vels Jensen | jan 28, 2021 | Online marketing
Her får du én af de største samlinger af forkortelser, som du vil støde på, når du arbejder med digital markedsføring og evt. også selv arbejder med dit website. A Hvad betyder Ad recall lift? Ad recall lift er en metric der bruges til at estimere, hvor godt en...
af Martin Linde | dec 14, 2020 | Google core algoritme
Er du klar til den største opdatering af Googles core algoritme siden BERT i 2019? Det vil være en rigtig god idé, at du sætter dig ind i hvad den nye opdatering af Googles algoritme kan få af betydning for dine sider, da den forventes at have indflydelse på omkring...
af Martin Linde | dec 12, 2020 | Google Search Console, SEO
Der kan være et par forskellige årsager til, at dine søgeords-klik eller query click ikke passer sammen med det totale antal klik – eller den data, som du kan se ud for hver søgeord i Google Search Console. På billedet nedenfor kan man hurtigt regne ud, at...
af Maria Vindriis, Regin Buss Vels Jensen | nov 25, 2020 | Analytics, Google Ads, Online marketing, Projektledelse
Hvad skal du vide om Data Studio? Googles Data Studio er et gratis, fleksibelt værktøj til visualiseringen af data i form af virtuelle rapporter, som kan deles nemt med dine kolleger og klienter. Med Data Studio kan du tilpasse hvilke relevante data som du vil...
af Kasper Jacobsen | nov 16, 2020 | Mail automation
Hvad betyder det at lave mail automation? Mail automation er et begreb og en marketingdisciplin, der hører under den bredere betegnelse for ”Marketing Automation”. Før i tiden blev mail automation anset som noget, kun de helt store virksomheder benyttede sig af, mens...
af Martin Linde | dec 23, 2019 | Onsite SEO, SEO
En søgeordsanalyse handler om at finde præcis de søgeord, som kunderne til dine produkter bruger, når de ønsker at finde det du, eller din virksomhed, udbyder. Når vi har fundet de søgeord, kan vi begynde at optimere din webside mod netop disse ord. Faktisk så skal...
af Martin Linde | mar 11, 2018 | Online marketing, Sociale medier
Hvad er en content calendar? Direkte oversat, er en content calendar en “indholdskalender”. Forklaret lidt bedre, er en Content Calendar en oversigt over, hvilket indhold du skal udgive på dine sociale medier eller en blog. Hvornår skal du udgive det, hvad...
af Regin Buss Vels Jensen | maj 11, 2017 | Digital strategi
I hvilke sammenhænge kan en digital strategi anvendes? En digital strategi kan anvendes både i forbindelse med opbygningen af en ny webshop/webside eller i forbindelse med en ny markedsføringskampagne. En digital strategi handler primært om at angive en retning. Hvis...
af Martin Linde | apr 6, 2017 | CRO, Digital strategi
Ejer du en webshop, vil du gerne lave et salg Ejer du en webside, hvor det handler om at kunderne skriver til dig eller ringer vil du gerne have mails (du vil gerne have leads) Ejer du en side, hvor du skal sprede et budskab, vil du gerne have mange besøg, mange der...