Bing og Yahoo Ads

Bing Ads – hvad er fordelen?

Bing ads er annoncer på Microsofts søgemaskine Bing. Bing halter meget efter i Danmark, hvor kun meget, meget få personer bruger netop denne søgemaskine.

Så hvorfor interessere sig for den?

To hovedårsager:

  1. Hvis dit marked er internationalt, eksempelvis USA, hvor Bing har omkring 7% af markedet for søgemaskiner (2019 tal), er det stadig ca. 26 millioner mennesker, eller mere end 4 gange Danmarks befolkning, der anvender søgemaskinen Bing dagligt.
  2. Konkurrencen på Bing er meget, meget lavere end på Google. Det betyder meget billigere annoncering.

Andre fordele er, at søgemaskinen Yahoo og søgemaskinen MSN begge bruger Bing til at vise resultater med. Det betyder, at der er mulighed for at vise annoncer på tre forskellige platforme, og ikke kun på én platform. Derved ryger markedsandelen for Bing ads op på 10% i USA alene.

Bing-annoncer som stærkt supplement til Google Ads

Da Bing Ads ligner Google Ads meget med hensyn til struktur og funktionalitet, kan en integration af de eksisterende Google ads kampagner implementeres relativt hurtigt og nemt, så de annoncer der allerede er aktive i Google ads, kan anvendes direkte i Bing Ads. Derved reduceres de til tider høje omkostninger ved oprettelse af nye kampagner, fordi kampagne struktur, annoncer og søgeord kan genbruges direkte i Bing Ads. Det afhænger selvfølgelig af, at man annoncerer på samme sprog, som man annoncerer i, på Google Ads.

Anvendelse af Bing ads bør overvejes, især for internationalt orienterede virksomheder og virksomheder der opererer indenfor B2B-området. Årsagerne er, at Bing har en anden status end Google, især i engelsktalende lande, hvor markedsandelen er betydeligt højere. Og når det bruges meget i B2B-sektoren, skyldes det blandt andet, at Microsofts søgemaskine, Edge, ofte anvendes som søgemaskine i standardbrowseren på mange Windows-baserede pc’er, som er det styresystem de fleste virksomheder anvender.

Om brugen af ​​Bing Ads er umagen værd afhænger dog stadig af en række forskellige faktorer. Det er ofte ikke let at tage denne beslutning og opveje fordele og ulemper mod hinanden uden specialviden. Vores Bing-eksperter hjælper dig gerne og rådgiver dig omfattende om online marketing med Bing Ads.

Overblik over fordelene ved Bing Ads:

  • Nyttig tilføjelse til Google Ads
  • Hurtig integration af eksisterende Google Ads kampagner
  • Udvid virksomhedens rækkevidde i søgemaskinerne
  • Mindre konkurrence
  • Ofte lavere udgifter
  • Få kontakt til en yderligere gruppe af potentielle købere
  • Det er især værd at bruge Bing i engelsktalende lande og i B2B-sektoren

PPC Beregner

0
Estimeret Click Through Rate
Gennemsnitlig pris pr klik på annoncer
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website
Klik
Udgifter i alt
Besøg der køber
Omsætning 
Som ny administrerende direktør for ProLøn skulle jeg eksekvere en hurtig omstilling fra analog til digital markedsføring. Det involverede en lang række aktiviteter af både strategisk, taktisk og operationel karakter. Jeg så mig om efter kompetent hjælp og fik anbefalet Regin fra Nioba.

Vi fik hurtigt etableret et meget velfungerende samarbejde, hvor Regin forestod udarbejdelse af oplæg til en digital strategi for ProLøn, udarbejdelse af kravspecifikation for ny hjemmeside, valg af leverandør til udvikling af ny hjemmeside samt ikke mindst ansættelse af en digital marketing ekspert. Her deltog Regin i hele ansættelsesprocessen og var med til at vælge den endelige kandidat. Det var en stor hjælp for mig at have en person med til samtalerne, der kunne afdække fagligheden hos kandidaterne.

Regin har således været en uvurderlig hjælp i etablering af ProLøns nye digitale platform, og han er fortsat tilknyttet ProLøn nu primært med rådgivning omkring SEO, hvor han er meget kompetent.

Jeg kan på det varmeste anbefale Regin både som menneske og som faglig ekspert.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

Sådan arbejder vi med Bing Ads

For total gennemsigtighed, og for at du som betalende kunde nemmere kan se hvad du får for dine penge, bruger vi to afgørende værktøjer.

Vores MAYHAW® Cycle proceshjul, som er udviklet inhouse, brugen af Monday.com til projektstyring samt en visualisering og samling af data via Google Data Studio.

Det overblik har vi lavet for, at kunne give dig fuld gennemsigtelighed og overblik over nuværende og kommende opgaver, deres udførelse og hvordan det rent faktisk går for dine digitale indsatser.

Du får også en video-rapportering hver måned. Selvfølgelig uden ekstra omkostninger.

Vi sender ikke lange udtræk fra Google Analytics eller andre uforståelige rapporter med tonsvis af forvirrende data.

Vi gennemgår de udførte opgaver, de kommende opgaver og viser dig, hvordan det er gået – og hvorfor det formentlig er gået, som det er – samt hvor indsatsen lægges fremadrettet og hvorfor.

Her kan du se hvem, der arbejder med dine Bing Ads

Regin

Regin har arbejdet med Google Ads i en lang årrække og er Google Ads certificeret. Det betyder at han mindst én gang hvert 1,5 år skal bestå en officiel Google Ads eksamen. Og så kan han selvfølgelig også løse og opsætte store og komplekse Google Ads-konti for både webshops og virksomheder. 

Certificeret Bing ads professionel

Officiel Google Ads certificeret

Google ads certified logo

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.