Bing og Yahoo Ads
Bing Ads – hvad er fordelen?
Bing ads er annoncer på Microsofts søgemaskine Bing. Bing halter meget efter i Danmark, hvor kun meget, meget få personer bruger netop denne søgemaskine.
Så hvorfor interessere sig for den?
To hovedårsager:
- Hvis dit marked er internationalt, eksempelvis USA, hvor Bing har omkring 7% af markedet for søgemaskiner (2019 tal), er det stadig ca. 26 millioner mennesker, eller mere end 4 gange Danmarks befolkning, der anvender søgemaskinen Bing dagligt.
- Konkurrencen på Bing er meget, meget lavere end på Google. Det betyder meget billigere annoncering.
Andre fordele er, at søgemaskinen Yahoo og søgemaskinen MSN begge bruger Bing til at vise resultater med. Det betyder, at der er mulighed for at vise annoncer på tre forskellige platforme, og ikke kun på én platform. Derved ryger markedsandelen for Bing ads op på 10% i USA alene.
Interesseret i Bing og Yahoo Ads?
Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt, eller ring til os på tlf. 28 51 42 97.
Bing-annoncer som stærkt supplement til Google Ads
Da Bing Ads ligner Google Ads meget med hensyn til struktur og funktionalitet, kan en integration af de eksisterende Google ads kampagner implementeres relativt hurtigt og nemt, så de annoncer der allerede er aktive i Google ads, kan anvendes direkte i Bing Ads. Derved reduceres de til tider høje omkostninger ved oprettelse af nye kampagner, fordi kampagne struktur, annoncer og søgeord kan genbruges direkte i Bing Ads. Det afhænger selvfølgelig af, at man annoncerer på samme sprog, som man annoncerer i, på Google Ads.
Anvendelse og brug af Bing Ads
Anvendelse af Bing ads bør overvejes, især for internationalt orienterede virksomheder og virksomheder der opererer indenfor B2B-området. Årsagerne er, at Bing har en anden status end Google, især i engelsktalende lande, hvor markedsandelen er betydeligt højere. Og når det bruges meget i B2B-sektoren, skyldes det blandt andet, at Microsofts søgemaskine, Edge, ofte anvendes som søgemaskine i standardbrowseren på mange Windows-baserede pc’er, som er det styresystem de fleste virksomheder anvender.
Om brugen af Bing Ads er umagen værd afhænger dog stadig af en række forskellige faktorer. Det er ofte ikke let at tage denne beslutning og opveje fordele og ulemper mod hinanden uden specialviden. Vores Bing-eksperter hjælper dig gerne og rådgiver dig omfattende om online marketing med Bing Ads.
Overblik over fordelene ved Bing Ads:
- Nyttig tilføjelse til Google Ads
- Hurtig integration af eksisterende Google Ads kampagner
- Udvid virksomhedens rækkevidde i søgemaskinerne
- Mindre konkurrence
- Ofte lavere udgifter
- Få kontakt til en yderligere gruppe af potentielle købere
- Det er især værd at bruge Bing i engelsktalende lande og i B2B-sektoren
Læs mere om vores ydelser
SEO
Hvorfor er det afgørende for din forretning? Bliv inspireret og få mere viden om SEO.
Læs mere her
LinkedIn annoncering
Få den rette eksponering og henvend dig til din valgte målgruppe
Læs mere her
Digital strategi
Hvad er værdien af en digital strategi og hvordan griber vi det an?
Læs mere her
Sådan arbejder vi med Bing Ads
For total gennemsigtighed, og for at du som betalende kunde nemmere kan se hvad du får for dine penge, bruger vi to afgørende værktøjer.
Vores MAYHAW® Cycle proceshjul, som er udviklet inhouse, brugen af Monday.com til projektstyring samt en visualisering og samling af data via Google Data Studio.
Det overblik har vi lavet for, at kunne give dig fuld gennemsigtelighed og overblik over nuværende og kommende opgaver, deres udførelse og hvordan det rent faktisk går for dine digitale indsatser.
Du får også en video-rapportering hver måned. Selvfølgelig uden ekstra omkostninger.
Vi sender ikke lange udtræk fra Google Analytics eller andre uforståelige rapporter med tonsvis af forvirrende data.
Vi gennemgår de udførte opgaver, de kommende opgaver og viser dig, hvordan det er gået – og hvorfor det formentlig er gået, som det er – samt hvor indsatsen lægges fremadrettet og hvorfor.
Kontakt os
Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.