Google Ads | Google Annoncer

Google Ads/Google annoncer – hvorfor bruge det?

Google er verdens mest benyttede søgemaskine. En Google annonce bliver vist netop når en potentiel kunde har efterspurgt en bestemt ydelse eller produkt. Det er en kæmpe fordel, fordi brugeren får præcis det, som vedkommende søger efter!

Google Ads hjælper en internetsøger med at finde din virksomheds produkter og webside. Derfor er Google Ads enormt effektiv til at skaffe nye kunder.

Hvad er det vi kan?

Vi har arbejdet med Google Ads siden 2008. Vi arbejder både med små enkeltmandsvirksomheder, mellemstore danske virksomheder, webshops, B2B/B2C og internationale virksomheder med Google Ads konti på mange forskellige sprog. Vores erfaring dækker således både Google Ads i Danmark, Sverige, Tyskland, Storbritannien, Malaysia, Singapore, Indien, Australien, New Zealand, Canada og USA.

Statistik

Kast et blik på statistikken til højre. Kilde: Danmarks statistik

Google Ads er et af de mest effektive midler til at skaffe trafik, kundehenvendelser eller salg på, fordi Google er så dominerende en søgemaskine, og fordi vi danskere bruger internettet og Google – hele tiden.

Kampagner på Google Ads er i udgangspunktet lette og hurtige at komme i gang med, men kompleksiteten stiger ved større websider, og når kampagnerne skal vedligeholdes.

Hvordan fungerer Google ads?

I grove træk opsætter man en række søgeord og annoncer, hvor annoncerne skal aktiveres, når nogen søger på det søgeord, man har valgt. I forenklet form er det sådan, Google Ads fungerer. Desværre er det ikke nødvendigvis så simpelt, som det lyder.

Hvordan får man succes med Google Ads?

Forskellen på succes med Google Ads, og på situationen hvor det bliver en stor udgift uden synlig effekt, ligger i den vedligeholdelse, der bliver foretaget på kontoen.

Eksempel: Forestil dig du byder 10 kr. hver gang, en bruger søger på dit søgeord og klikker på din annonce. En dag beslutter din konkurrent sig for at byde 20 kr. for samme søgeord, og forbedrer sine annoncer. I grove træk vil effekten være, at konkurrentens annonce vises i stedet for din, medmindre du vælger at hæve dit bud tilsvarende og forbedrer din annonce.

Eksemplet er forsimplet, men pointen er den samme: løbende vedligehold og optimering forbedrer din kontos kvalitet, og sikrer dig de besøg, din forretning har brug for.

 

Jeg har samarbejdet med Nioba i flere år, hvor de har været sparringspartner på vores digitale markedsføring, herunder digital strategi, Google ads og SEO, ligesom de har forestået vores annoncering på de sociale medier; Facebook, Instagram og LinkedIn. Jeg kan give mine bedste anbefalinger.

Jens Elkær Christensen

Digital Marketing Specialist, ProLøn

%

3 ud af 4 danskere mellem 16-89 år logger på flere gange dagligt

%

Andelen af danskere der i 2019 har søgt information om varer eller tjenester på internettet

%

Googles markedsandel i Danmark 2020

 

Google Ads, konverteringssporing og kunderejsen

Vi opsætter på alle vores Google Ads konti konverteringssporing, så vi i videst mulige omfang kan måle hvilke salg/henvendelser, der er kommet i stand via Google Ads. Det er det muliges kunst, for det er desværre ikke alt vi kan måle. Her er vi oppe imod Cookie-blokkere, Ad-blokkere og meget mere.

Med det sagt, er det vores erfaring, at Google ads er en del af kunderejsen. Dvs. at næsten alle kunder, vil i deres søgende efter et produkt eller en ydelse, bruge Google og derved klikke på en Google annonce.

Hvordan arbejder vi med Google ads?

Essentielt for ethvert samarbejde er forventningsafstemningen: Hvad er det i ønsker at opnå?

Dernæst laver vi en søgeordsanalyse og sammensætter et budget og en forventelig estimering på hvor mange kliks og konverteringer, i kan forvente.

Derefter bygger vi kampagnerne og sætter dem op til de rigtige målgrupper. Det er altid i vores interesse, at din virksomhed får de bedst mulige resultater – det er den bedste garant for, at I fortsat ønsker at være kunde hos Nioba.

Vi leverer hver måned en rapport, enten via PDF, video, eller online med Microsoft Teams, hvor vi gennemgår dine resultater, vores arbejde og hvad vi arbejder videre med næste måned.  Du får en videorapport + det forkromede overblik struktureret opsat i Google Data Studio – og ikke bare en masse fine tal, som du hverken kan tolke, eller som er irrelevante for din forretning.

Jeg samarbejdede med Nioba fra 2017 til 2019, omkring digital strategi, søgemaskineoptimering og Google ads.

Her oplevede jeg Nioba som grundige og fagligt dygtige, der altid er opdateret med relevant viden og som en behaglig samarbejdspartner … Nioba har været en god, professionel og tillidsfuld sparringspartner, som jeg varmt kan anbefale til andre.

Joan Kristensen

Marketing coordinator, Dynamica Ropes

PPC Beregner

0
Estimeret Click Through Rate
Gennemsnitlig pris pr klik på annoncer
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website
Klik
Udgifter i alt
Besøg der køber
Omsætning 
Google partner logo
as dfasdfasdfasdfasdf
Google Partners

Hvordan Google Ads bliver en god investering

Kampagner på Google Ads skal være en god forretning, ellers giver det ingen mening at investere tid, penge og energi i det. Og det er ikke nogen hemmelighed, at ikke alle virksomheder får succes med Google Ads.

For at undgå at Google Ads bliver en udgift mere end en investering, er der flere ting der skal spille godt sammen. Google Ads strukturen skal være rigtigt, vi skal bruge de rigtige søgeord, annoncerne skal give interesserede internetsøgere lyst til at klikke på dem, websiden skal fungere godt, og vi skal bruge den bedste budstrategi – for at nævne nogle af ingredienserne.

Når alle enkeltdelene spiller harmonisk godt sammen, vil grundlaget for, at Google Ads bliver en god investering være på plads. En internetbruger, der søger efter en bestemt ydelse, vare eller service, laver en søgning på Google. Her finder vedkommende en annonce fra jeres virksomhed, som netop besvarer det spørgsmål, som brugeren sidder med.

Efter et besøg på jeres webside, hvor brugeren får andre spørgsmål besvaret, kan vedkommende kontakte jer, eller købe jeres vare.

 

Her kan du se hvem, der kan arbejde med dine Google Annoncer

Regin

Regin begyndte at arbejde med Google ads i 2008 og han er Google Ads certificeret. Det betyder at han mindst én gang hvert år skal bestå en officiel Google Ads certificering.

Han har arbejdet på mange store Google ads kampagner, både som udførende og som rådgivende konsulent. Kampagnerne har både været B2B, webshop og branding kampagner.

Certificeret Google Partner

Google Ads certificeret

Google ads certified logo

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Vores videorapportering eller online rapportering giver dig, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.