Google Display annoncering

Hvordan du får værdi af en display bannerkampagne

Google display markedsføring er brand awareness og branding der virker. Udbyttet fra en Google display kampagne, vil være flere kliks i organiske resultater, dvs. flere personer vil huske brandnavnet og derefter søge efter det på Google, hvor de finder et link til virksomhedens webside.

 

"I found your company through a Gmail Ad... I never thought that would come in handy!"

 

 

Hvorfor virker Google display ads?

Hvert fjerde år, er der i Danmark valg og en kort overgang sidder der på samtlige lygtepæle billeder af politikere, samt korte politiske udsagn. Hvorfor gør politikerne det? De gør det, fordi “bannerannoncering” virker. De når ud til deres målgruppe, og sætter sig i bevidstheden på potentielle vælgere. Præcis på samme måde, omend meget mere avanceret, fungerer Google display annoncering.

Hvordan fungerer det?

Google display annoncering fungerer ved at der bliver udvalgt en målgruppe og til den målgruppe bliver der produceret gode, præcise bannerannoncer. Dvs. man udvælger en gruppe af personer med helt bestemte egenskaber, som man efterfølgende viser annoncer til. Hvis man skal annoncere for en proteindrik, kunne målgruppens egenskaber være; alder 16-28, Stilling: studerende, Interesser: træning og sport. Omend meget forsimplet eksempel, så vil Googles avancerede matching algoritme, nu vil gå i gang med lede efter websider, hvor målgruppen, unge mellem 16-28 år, der dyrker sport, opholder sig. Og her får de vist de gode bannerannoncer som vi tidligere har produceret.

Google har adgang til millioner af websider, der gør plads til Googles annoncer. På den måde kan man som annoncør få utrolig stor rækkevidde på sine annoncer.

Googles displayannoncer giver dig mulighed for at fremvise dine tilbud/produkter i en bred vifte af annonceformater. Du kan både have store aflange bannere, små firkanter med dit vigtigste budskab eller også videoer placeret på websider. Displayannoncering er en glimrende måde at opbygge brandbevidsthed på og få klik, konverteringer og salg fra brugere, der måske ikke vidste din virksomhed lige præcis tilbød de services og ydelser som den gør.

Vores erfaringer med Google display annoncering

Vi har arbejdet med display annoncering i mange år, og inkluderer display annoncering i de fleste af de kampagner, vi kører for vores kunder. Effekten af en displaykampagne er flere; dels husker en besøgende virksomheden i længere tid, fordi de ugentligt bliver mindet om virksomheden via en bannerannonce, vi får vi flere besøgende til at vende retur, og typisk stiger konverteringerne på organiske klik og PPC-brand annoncer. Et eksempel på display marketing der har ført direkte til salg af en større maskine, er en Gmail bannerannonce, hvor kunden i sin forespørgsel skrev: “I found your company through a Gmail Ad… I never thought that would come in handy!”

Din tur

Kan du forestille dig en potentiel kunde, der ikke kender til dit produkt, din virksomhed eller dine ydelser?

Forestil dig, hvordan denne potentielle kundes indstilling til din virksomhed og dine produkter er efter, vedkommende gennem en måneds tid har set jeres bannerannoncer og beslutter sig for at finde en leverandør. Så vil jeres virksomhed være top of mind, og allerede have et klart forspring i forhold til jeres konkurrenter.

Som ny administrerende direktør for ProLøn skulle jeg eksekvere en hurtig omstilling fra analog til digital markedsføring. Det involverede en lang række aktiviteter af både strategisk, taktisk og operationel karakter. Jeg så mig om efter kompetent hjælp og fik anbefalet Regin fra Nioba.

Vi fik hurtigt etableret et meget velfungerende samarbejde, hvor Regin forestod udarbejdelse af oplæg til en digital strategi for ProLøn, udarbejdelse af kravspecifikation for ny hjemmeside, valg af leverandør til udvikling af ny hjemmeside samt ikke mindst ansættelse af en digital marketing ekspert. Her deltog Regin i hele ansættelsesprocessen og var med til at vælge den endelige kandidat. Det var en stor hjælp for mig at have en person med til samtalerne, der kunne afdække fagligheden hos kandidaterne.

Regin har således været en uvurderlig hjælp i etablering af ProLøns nye digitale platform, og han er fortsat tilknyttet ProLøn nu primært med rådgivning omkring SEO, hvor han er meget kompetent.

Jeg kan på det varmeste anbefale Regin både som menneske og som faglig ekspert.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

PPC Beregner

0
Estimeret Click Through Rate
Gennemsnitlig pris pr klik på annoncer
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website
Klik
Udgifter i alt
Besøg der køber
Omsætning 

Her kan du se hvem, der arbejder med din Google Ads

Regin

Regin er uddannet Cand.IT i systemudvikling og digital projektstyring og har en diplom i digital markedsføring fra Institute of Data and marketing i London.

Han har arbejdet med digital marketing siden 2003 og er indehaver af flere Google, Bing og projektledelses certificeringer.

Privat bor han med Louise, er tidligere elitesportsudøver og vinterbader. Lær mere om Regin og hvilken sport han har været udøver indenfor >>

Certificeret Google Partner

google partner logo

Certificeret Google Ads

Google ads certified logo

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.