Google Remarketing

Hvordan du får værdi af en remarketingkampagne

Remarketing handler om, at du via annoncer henvender dig direkte til de besøgende, der i en eller anden udstrækning har tilkendegivet interesse for din webside, dine produkter eller varer. Oftest er scenariet, at en besøgende er kommet ind på din webside, og her studerer dine produkter eller services. Efter besøget vil annoncer om netop de produkter eller ydelser den besøgende læste om, blive fremvist i annoncer.

 

"95-98% af dine førstegangs besøgende på din webside, udfylder ikke en formular, de foretager ikke et telefonopkald eller køber en vare. Og netop derfor, er en gennemtænkt remarketingkampagne en rigtig god ide."

 

 

Hvordan du får værdi af en remarketingkampagne?

Remarketing handler om, at du via annoncer henvender dig direkte til de besøgende, der i en eller anden udstrækning har tilkendegivet interesse for din webside, dine produkter eller varer. Oftest er scenariet, at en besøgende er kommet ind på din webside, og her studerer dine produkter eller services. Efter besøget vil annoncer om netop de produkter eller ydelser den besøgende læste om, blive fremvist i annoncer.

Målgruppeanalyse

Hele konceptet med remarketing er baseret på at vise annoncer til dine tidligere besøgende på din webside, efter de surfer videre på internettet. Men ikke alle besøgende på websitet repræsenterer den samme værdi for din virksomhed. Nogle besøgende er måske ikke interesserede i dine ydelser, i hvad du sælger, hvorimod andre besøgende har måske brugt længere tid på websiden og foretaget flere handlinger, der gør, at de er mere tilbøjelige til at konvertere, næste gang de kommer tilbage til din webside.

Et af de første skridt i tilgangen til remarketing, er derfor at analysere al din tidligere trafik, og spotte adfærdsmønstre for at identificere de segmenter, som vi vil målrette annoncer imod.

Avanceret målgruppesegmentering

Målgruppesegmentering kan være vigtigt for remarketingkampagner, hvis der er tilstrækkeligt med data til rådighed. Vi anvender ofte Google Analytics og Google Ads data til at segmentere dine tidligere besøgende på websiden. Dem baserer vi på segmenter som in-market segments, affinity audiences, besøgende der tidligere har konverteret, besøgende der afbryder købsflow og meget mere.

Formålet med avancerede segmenteringer er at vise den rigtige annonce til den gruppe af mennesker, der sandsynligvis er klar til at købe det, du tilbyder.

Hvor annoncer bliver vist

Googles remarketing annoncer bliver vist på Googles netværk af websider, som er tilmeldt deres annonceplatform. Enhver webside der findes, har muligheden for, at vise annoncer. Millioner af websider har tilmeldt sig Googles annoncenetværk, og derfor vil det være muligt at få vist annoncer for dine produkter på websider som cnn.com, tv2.dk, politiken.dk, osv.

Remarketinglister i søgning (RLSA)

Remarketing handler ikke kun om at vise billeder og videoannoncer på Googles annoncenetværk af websider. Med remarketinglister i søgeannoncer (RLSA) kan vi specifikt målrette annoncer mod tidligere besøgende på websitet, efterhånden som de vender tilbage til Google for at udføre nye søgninger.

Som ny administrerende direktør for ProLøn skulle jeg eksekvere en hurtig omstilling fra analog til digital markedsføring. Det involverede en lang række aktiviteter af både strategisk, taktisk og operationel karakter. Jeg så mig om efter kompetent hjælp og fik anbefalet Regin fra Nioba.

Vi fik hurtigt etableret et meget velfungerende samarbejde, hvor Regin forestod udarbejdelse af oplæg til en digital strategi for ProLøn, udarbejdelse af kravspecifikation for ny hjemmeside, valg af leverandør til udvikling af ny hjemmeside samt ikke mindst ansættelse af en digital marketing ekspert. Her deltog Regin i hele ansættelsesprocessen og var med til at vælge den endelige kandidat. Det var en stor hjælp for mig at have en person med til samtalerne, der kunne afdække fagligheden hos kandidaterne.

Regin har således været en uvurderlig hjælp i etablering af ProLøns nye digitale platform, og han er fortsat tilknyttet ProLøn nu primært med rådgivning omkring SEO, hvor han er meget kompetent.

Jeg kan på det varmeste anbefale Regin både som menneske og som faglig ekspert.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

PPC Beregner

0
Estimeret Click Through Rate
Gennemsnitlig pris pr klik på annoncer
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website
Klik
Udgifter i alt
Besøg der køber
Omsætning 

Her kan du se hvem, der arbejder med din Google Ads

Regin

Regin er uddannet Cand.IT i systemudvikling og digital projektstyring og har en diplom i digital markedsføring fra Institute of Data and marketing i London.

Han har arbejdet med digital marketing siden 2003 og er indehaver af flere Google, Bing og projektledelses certificeringer.

Privat bor han med Louise, er tidligere elitesportsudøver og vinterbader. Lær mere om Regin og hvilken sport han har været udøver indenfor >>

Certificeret Google Partner

google partner logo

Certificeret Google Ads

Google ads certified logo

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.