Google Remarketing

  1. Forside
  2. Ydelser
  3. Google Remarketing

Hvordan du får værdi af en remarketingkampagne

Remarketing handler om, at du via annoncer henvender dig direkte til de besøgende, der i en eller anden udstrækning har tilkendegivet interesse for din webside, dine produkter eller varer. Oftest er scenariet, at en besøgende er kommet ind på din webside, og her studerer dine produkter eller services. Efter besøget vil annoncer om netop de produkter eller ydelser den besøgende læste om, blive fremvist i annoncer.

95-98% af dine førstegangs besøgende på din webside, udfylder ikke en formular, de foretager ikke et telefonopkald eller køber en vare. Og netop derfor, er en gennemtænkt remarketingkampagne en rigtig god ide.

Målgruppeanalyse

Hele konceptet med remarketing er baseret på at vise annoncer til dine tidligere besøgende på din webside, efter de surfer videre på internettet. Men ikke alle besøgende på websitet repræsenterer den samme værdi for din virksomhed. Nogle besøgende er måske ikke interesserede i dine ydelser, i hvad du sælger, hvorimod andre besøgende har måske brugt længere tid på websiden og foretaget flere handlinger, der gør, at de er mere tilbøjelige til at konvertere, næste gang de kommer tilbage til din webside.

Et af de første skridt i tilgangen til remarketing, er derfor at analysere al din tidligere trafik, og spotte adfærdsmønstre for at identificere de segmenter, som vi vil målrette annoncer imod.

Interesseret i Google Remarketing?

Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt, eller ring til os på tlf. 28 51 42 97.

Avanceret målgruppesegmentering

Målgruppesegmentering kan være vigtigt for remarketingkampagner, hvis der er tilstrækkeligt med data til rådighed. Vi anvender ofte Google Analytics og Google Ads data til at segmentere dine tidligere besøgende på websiden. Dem baserer vi på segmenter som in-market segments, affinity audiences, besøgende der tidligere har konverteret, besøgende der afbryder købsflow og meget mere.

Formålet med avancerede segmenteringer er at vise den rigtige annonce til den gruppe af mennesker, der sandsynligvis er klar til at købe det, du tilbyder.

Hvor annoncer bliver vist

Googles remarketing annoncer bliver vist på Googles netværk af websider, som er tilmeldt deres annonceplatform. Enhver webside der findes, har muligheden for, at vise annoncer. Millioner af websider har tilmeldt sig Googles annoncenetværk, og derfor vil det være muligt at få vist annoncer for dine produkter på websider som cnn.com, tv2.dk, politiken.dk, osv.

Remarketinglister i søgning (RLSA)

Remarketing handler ikke kun om at vise billeder og videoannoncer på Googles annoncenetværk af websider. Med remarketinglister i søgeannoncer (RLSA) kan vi specifikt målrette annoncer mod tidligere besøgende på websitet, efterhånden som de vender tilbage til Google for at udføre nye søgninger.

Som tidligere administrerende direktør for ProLøn skulle jeg eksekvere en hurtig omstilling fra analog til digital markedsføring.

Vi fik hurtigt etableret et meget velfungerende samarbejde, hvor Nioba forestod udarbejdelse af oplæg til en digital strategi for ProLøn, udarbejdelse af kravspecifikation for ny hjemmeside, valg af leverandør til udvikling af ny hjemmeside samt ikke mindst ansættelse af en digital marketing ekspert.

Jeg kan på det varmeste anbefale Nioba som faglige eksperter.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

Prøv vores PPC beregner

0
Estimeret Click Through Rate
Gennemsnitlig pris pr klik på annoncer
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website
Klik
Udgifter i alt
Besøg der køber
Omsætning 

Læs mere om vores ydelser

SEO

Hvorfor er det afgørende for din forretning? Bliv inspireret og få mere viden om SEO.

Læs mere her

LinkedIn annoncering

Få den rette eksponering og henvend dig til din valgte målgruppe

Læs mere her

Digital strategi

Hvad er værdien af en digital strategi og hvordan griber vi det an?

Læs mere her

Kontakt os

 

Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.