Google Shopping | E-handel

Fordele ved Google Shopping

Hvis du ejer en webshop, er Google shopping typisk et must. Via Google Shopping-annoncer vil brugere på Google hurtigt få præsenteret et billede, en kort tekst, pris og lagerstatus på det produkt de er interesseret i. Brugerne ved derfor allerede, hvad de kan forvente, når de klikker på din annonce, hvilket er hvorfor Google Shopping-trafik typisk er trafik af høj kvalitet til din online butik/webshop.

Google Shopping er mere effektivt end Google Ads – hvis du har en webshop

Den største fordel, som en Google Shopping annonce har over dine Google Ads tekstannoncer, er muligheden for at få vist billeder af dit produkt. Dette giver dig gode chancer for at være synlig på eksempelvis en mobiltelefon.

Lettere administrering af annoncerne

Annoncerne i sig selv kan administreres relativt effektivt og let via Google Ads interfacet. I modsætning til tekstannoncer kræver Google Shopping-kampagner ikke en masse tidskrævende styring af søgeord og optimering af disse.

Samtidigt kan man let definere hvor meget, du ønsker at byde på enkeltprodukter, mærker eller produktkategorier, og segmentering af trafikken er mulig med negative søgeord og kampagneprioriteter.

Desuden kan man vælge forskellige budstrategier, der stemmer sammen med din virksomheds forretningsmæssige mål. Det kan være strategier lige fra brandeksponering til konverteringsmaksimering.

Google Shoppings udfordringer

Der er udfordringer ved alt – og det samme gælder for Google Shopping. Først og fremmest skal et præcist datafeed uploades regelmæssigt til Merchant Center. Det stiller visse krav til den webløsning, som din virksomhed bruger. Datafeedet skal også overholde Googles produktdataspecifikationer, for at man kan oprette vellykkede produktannoncer.

En anden udfordringer er, at Google Shopping annoncer adskiller sig fra Google Ads-tekstannoncer på et meget centralt punkt: visnings-, klik- og konverteringsdata akkumuleres på produktniveau – ikke for nøgleord!

Det samme gælder for bud: de er ikke angivet for søgeord, men for enkelte produktgrupper, kampagner eller annoncegrupper.

Som ny administrerende direktør for ProLøn skulle jeg eksekvere en hurtig omstilling fra analog til digital markedsføring. Det involverede en lang række aktiviteter af både strategisk, taktisk og operationel karakter. Jeg så mig om efter kompetent hjælp og fik anbefalet Regin fra Nioba.

Vi fik hurtigt etableret et meget velfungerende samarbejde, hvor Regin forestod udarbejdelse af oplæg til en digital strategi for ProLøn, udarbejdelse af kravspecifikation for ny hjemmeside, valg af leverandør til udvikling af ny hjemmeside samt ikke mindst ansættelse af en digital marketing ekspert. Her deltog Regin i hele ansættelsesprocessen og var med til at vælge den endelige kandidat. Det var en stor hjælp for mig at have en person med til samtalerne, der kunne afdække fagligheden hos kandidaterne.

Regin har således været en uvurderlig hjælp i etablering af ProLøns nye digitale platform, og han er fortsat tilknyttet ProLøn nu primært med rådgivning omkring SEO, hvor han er meget kompetent.

Jeg kan på det varmeste anbefale Regin både som menneske og som faglig ekspert.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

PPC Beregner

0
Estimeret Click Through Rate
Gennemsnitlig pris pr klik på annoncer
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website
Klik
Udgifter i alt
Besøg der køber
Omsætning 

Sådan arbejder vi med Google Shopping Ads

Vi holder styr på dine mål og vores opgaver - og du får adgang til dem alle.

For total gennemsigtighed og for at du som betalende kunde nemmere kan se, hvad du får for dine penge, bruger vi tre effektive værktøjer.

Vi rapporterer alle vores timer i vores projektværktøj Monday.com som hver virksomhed får en adgang til. Her kan i til hver tid se, hvilke opgaver der bliver arbejdet med, og hvor langt vi er. 

Hver måned får du en datarapport via Google Data Studio, hvor du let og ubesværet kan se visualisering af din fremgang i forhold til de mål vi har aftalt.

Det er vigtigt for os at kunne give dig fuld gennemsigthed og overblik over nuværende og kommende opgaver, deres udførelse og hvordan det rent faktisk går for dine digitale indsatser.

Vi laver hver måned en video rapport, hvor vi forklarer vores resultater. På den måde kan du let se og forstå din fremgang, dine resultater og det arbejde vi har lavet, når du har tid til det. Flere af vores kunder, bruger ligeledes videorapporterne til bestyrelsesmøder, da det er et stærkt pædagogisk redskab.

Vi sender ikke lange udtræk fra Google Analytics eller uforståelige rapporter med tonsvis af forvirrende data, grafer og illustrationer.

Vi gennemgår i videoen eksempler på udførte opgaver, kommende opgaver og forklarer hvor indsatsen lægges fremadrettet og hvorfor vi ligger indsatsen der.

Her kan du se hvem, der arbejder med din Google Ads

Regin

Regin er uddannet Cand.IT i systemudvikling og digital projektstyring og har en diplom i digital markedsføring fra Institute of Data and marketing i London.

Han har arbejdet med digital marketing siden 2003 og er indehaver af flere Google, Bing og projektledelses certificeringer.

Privat bor han med Louise, er tidligere elitesportsudøver og vinterbader. Lær mere om Regin og hvilken sport han har været udøver indenfor >>

Certificeret Google Partner

google partner logo

Certificeret Google Ads

Google ads certified logo

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.