SEO | Søgemaskineoptimering

SEO – hvorfor er det afgørende for din forretning?

Op mod 88% af alle internetkøb eller internetforespørgsler(leads) begynder med, eller inkluderer, en undersøgelse på internettet.

Og du skal forstå disse forespørgsler og skabe indhold, som matcher disse søgeintentioner. Det udgør en stor del af din SEO – og i sær med den indledende søgeordsanalyse.

Flere store internationale undersøgelser, har påvist at langt de fleste personer og virksomheder, anvender internettet som led i et køb eller købsproces.

Analyse af 750 professionelle B2B indkøbere viser, at virksomhedernes online tilstedeværelse er essentiel, uagtet om de sælger digitalt eller ikke sælger digitalt. Det understreges af, at 69% af virksomhederne som ikke foretager digitale indkøb, researcher online før offline køb.

– Dansk Industri, 2020

Værdien af SEO er 33% af ALLE klik på Google

Det anerkendte magasin Searchenginewatch.com, offentliggjorde i 2013 en undersøgelse, som viste at plads 1 på Google gav 33% af alle kliks.

Der er stor forskel på et ligge på plads 6 og plads 1. Det kan uden tvivl være forskellen på liv eller død for din forretning.

Du kan læse mere om værdien af SEO og hvordan man måler den i vores vidensartikel her.

SEO som en del af kunderejsen

Et spørgsmål vi ofte hos Nioba håndterer, er hvad man får ud af at have et fokus på søgemaskineoptimering. Det korte svar er, at SEO skaffer dig trafik, omsætning og vækst.

Det længere svar er, at blive fundet på Google, er i dag en fast del af kunderejsen. I en købsproces vil en given kunde orientere sig via forskellige medier, herunder Google. At blive fundet på Google er således en del af de fleste kunders kunderejse.

Har man som virksomhed ikke et fokus på SEO, vil:

  • kunderne i stedet for henvende sig til konkurrenterne
  • man går man glip af den “gratis” trafik som søgemaskinerne leverer
  • man afskærer sin virksomhed fra en kæmpe salgskanal

SEO til B2B og e-handel/webshop

Internettet er derfor en integreret del af stort set enhver købsprocess, uanset om vi taler om B2C eller B2B.

Google er standardværktøjet når virksomheder eller personer laver deres online research, for at finde virksomheder eller butikker de skal handle med. Søgemaskineoptimering handler om at sørge for, at når en potentiel kunde påbegynder sin online research, at vedkommende finder netop din virksomhed, og de muligheder, services og ydelser som I tilbyder.

Hvis du ejer en webside eller en webshop, og ønsker flere besøgende, flere salg eller flere kundehenvendelser, har du brug for søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering får flere af de mennesker, som søger efter netop det du tilbyde, til at klikke ind på din webside.

Hvad er SEO?

SEO står for Search Engine Optimization, eller blot søgemaskineoptimering. SEO består af forskellige discipliner, såsom: Onsite SEO, Teknisk SEO, Linkbuilding og Social SEO.

De websider der opfylder hver enkelt disciplin bedst muligt, får den bedste placering i søgemaskinerne. Des bedre optimeret en webside er, jo oftere vil din webside blive vist, når en kunde fremsøger det i tilbyder.

SEO er en kontinuerlig proces der følger de ændringer søgemaskinerne laver i deres algoritmer.

Du kan læse mere om hvad SEO er her.

Hvordan fungerer SEO hos Nioba?

Søgemaskineoptimering er hos Nioba en cirkulær proces, godt illustreret med figuren nedenfor, der gennemgår følgende trin;

  1. Analyse af situationen og konkurrenterne
  2. Søgeordsanalyse – hvilke ord bruger kunderne?
  3. Teknisk analyse og SEO
  4. Implementering
  5. Linkbuilding
  6. Analysering og nye “tests”

Al søgemaskineoptimering tager udgangspunkt i en analyse af den nuværende situation, og de nuværende konkurrenter og konkurrentlandskabet.

Derefter en søgeordsanalyse, for at finde ud af kunderne egentlig søger efter, og hvilke ordkombinationer de egentlig bruger.

Herefter arbejder vi med den tekniske del af søgemaskineoptimering og laver analyser af det tekniske setup.

Derefter implementerer vi resultaterne af vores analyser, vi arbejder med outreach, dvs. linkbuilding til websitet.

Til sidst laver vi en effektmåling, som leder over i en ny analyse af de kommende forbedringer.

Hos DGE ringer vi til Nioba, når vi har brug for hjælp til SEO og Google Analytics.

Det gør vi, fordi Nioba er opdateret på deres område, fagligt dygtig og evner at kunne formidle årsager og sammenhænge, der gør SEO letforståeligt for enhver. 

Vi kan på det varmeste anbefale Nioba til alle virksomheder, der vil findes på Google.

Marie Mørk

Kommunikationsansvarlig, DGE Miljø- og Ingeniørfirma

Jeg samarbejdede med Nioba fra 2017 til 2019, omkring digital strategi, søgemaskineoptimering og Google ads.

Her oplevede jeg Regin som en grundig og fagligt dygtig person, der altid er opdateret med relevant viden og som en behaglig samarbejdspartner.

Hos mig er der ingen tvivl om, at Regin brænder for det han laver og han har altid være behjælpelig med uddybende svar og deler gerne ud af sin viden.

Regin har været en god, professionel og tillidsfuld sparringspartner, som jeg varmt kan anbefale til andre.

Joan Kristensen

Marketing coordinator, Dynamica Ropes

…  Nioba har således været en uvurderlig hjælp i etablering af ProLøns nye digitale platform, og han er fortsat tilknyttet ProLøn nu primært med rådgivning omkring SEO, hvor de er meget kompetente.

Jeg kan på det varmeste anbefale Nioba som faglig ekspert.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

Nioba gav klar, enkel rådgivning og konsulenthjælp i forbindelse
med SEO optimeringen af min webside Hessellund.dk. Kan sagtens anbefale deres ekspertise til andre.

Casper Hessellund

Coach og iværksætter, Hessellund.dk

SEO effektivitets beregner

Skift imellem avanceret og enkel tilstand
10
Hvor er søgeordets startplacering (1-10)?
10
Hvilken placering ønsker du at opnå?
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website?
Antal besøg ved startplacering:
Antal besøg ved forbedret placering:
Stigning i procent:
Stigning i omsætning:
Stigning i omsætning:
Stigning i antal besøgende 

Sådan arbejder vi med SEO

Forståelse for din forretning og struktur

Forståelsen for din forretning og indtjeningsområder, samt en god struktur og gennemsigtighed er de primære måder vi tilgår en SEO-opgave på.

Vi sørger for kendskab til din forretning, så vi ved hvad vi skal sælge, hvordan det skal sælges og hvor det skal sælges.

Vi sørger for kendskab til din kunder, så vi ved hvor de mest købeklare kunder befinder sig og hvordan de skal påvirkes.

Gennemsigtigheden sikrer vi gennem vores konstante kommunikation og vores projektstyring.

Sådan arbejder vi rent praktisk med SEO

Vi arbejder gennemgående med søgeordsanalyser, brugerintentioner, indholdsoptimering – baseret på data fra den digitale konkurrence og dine potentielle kunders brugermønster – og selvfølgelig en dyb forståelse for hvordan Google rent faktisk virker.

Vi gennemgår den samme cyklus igen og igen for, at sikre at vi konstant forbedre din webside og gør hver eneste side stærkere og stærkere.

Denne cyklus indeholder blandt andet overvågning er dine forretningskritiske søgeord, optimering af websidens indholdwebsidens tekniske sundhed og fund og igangsætning af nye potentialer.

Her kan du se hvem du kan kontakte for mere information

Martin Linde

Martin har bygget websider og vækstet dem fra 0 til over 6-cifrede antal årlig besøg - udelukkende med organisk trafik fra Google.

Han har lang og grundig erfaring med søgemaskineoptimering, tekster, teknisk SEO, websider og konverteringsoptimering.

Privat er han gift med Maria, er far til Nohr og Anabell og holder sig meget aktiv både fysisk og digitalt. Læs mere om Martin her >>

Google-certificeringer

google partner logo
google analytics certificeret
Google ads certified logo

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.