SEO | Internationalt

  1. Forside
  2. Ydelser
  3. International SEO | Sådan skaber du synlighed på flere sprog

Hvorfor fokusere på SEO i udlandet?

Hvis jeres virksomhed har brug for henvendelser/leads eller trafik fra andre lande end Danmark, skal international søgemaskineoptimering være noget jeres virksomhed skal have en strategi for.

Argumenterne for en international SEO-indsats er det samme som SEO i Danmark, nemlig at søgemaskinerne endnu står for langt de fleste søgninger, når der søges på forskellige services eller produkter.

Det gælder både for B2B og B2C.

Hvordan er SEO målrettet andre lande anderledes end i Danmark?

Google søgeresultater er ikke ens hele verden over.

De søgeresultater du laver i Danmark på Google.dk er helt anderledes end de resultater du får, når du står i Denver, Colorado.

Dette gælder selvom du anvender din egen computer og søger på engelsk begge steder.

Søgeresultater er afhængige af hvilken browser du bruger, om du laver mobil søgning eller søgning på den bærbare, hvilken IP adresse du søger fra, om du bruger google.dk/google.com/google.de samt en masse andre faktorer.

Derfor skal du tage forskellige hensyn når din målgruppe er udenfor Danmark, men stadig søger efter det du tilbyder.

Interesseret i international SEO?

Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt, eller ring til os på tlf. 28 51 42 97.

Vores SEO erfaring

Vi har arbejdet med SEO siden 2004 og vores længstvarende kunde med et internationalt SEO fokus, har været kunde hos os siden 2007.

Vi samarbejder med flere større og mindre danske virksomheder, der har et internationalt outreach.

Vi er ikke kun begrænset til Europa eller engelsktalende lande, men også Mellemøsten, Fjernøsten, og Oceanien m.fl.

Vi har arbejdet med SEO i mange forskellige lande og sprogmæssigt har vi konkret erfaring i engelsk, tysk, norsk, svensk og spansk.

Projektmæssigt har vi arbejdet med SEO projekter i lande som USA, Storbritannien, Tyskland, Østrig/Schweiz, Dubai, Australien, New Zealand og sågar haft projekter målrettet den kinesiske søgemaskine Baidu.

Vores erfaring er både indenfor B2B og B2C, ligesom vi har gennemført SEO projekter, hvor vi har vækstet trafikken på en webside fra ca. 1.000 besøgende i måneden, til omkring 300.000 besøgende i alt på et år.

Regin was a patient and knowledgeable consultant who was able to simplify the most complicated of topics, giving us an overview of SEO and how it could be applied to our business. With his guidance and support we, at Denmark House, were able to improve our ranking and redesign our website.

The insight and advice which he provided, influenced our overall marketing strategy and pervaded many parts of our business plan. Personally his assistance with SEO provided me with a great platform for applying it to my current position and building upon my own knowledge for future roles and projects. I would highly recommend Regin for web solutions and as a professional and patient consultant.

Aileen Christensen

Marketing & Media Manager, Denmark House, Melbourne

Kontinuerlig proces

Google er en “levende” algoritme, der hver dag tager stilling til hvilken webside, der leverer det bedste svar eller match, når en bruger laver en søgning.

Algoritmen tager flere hundrede inputs i betragtning, når der skal leveres et resultat. Såsom hvor mange ord der står på en webside, hvilke typer ord der bruges, om websiden er teknisk optimeret, hvor mange eksterne links der peger på websiden, for nu blot at tage nogle få eksempler.

Algoritmen kan ændre sig fra dag til dag. Så den ene dag ligger virksomheden på plads nr. 10 i Google, og den næste dag måske på plads nummer 3.

Søgemaskineoptimering er derfor en kontinuerlig proces, hvor løbende ændringer, giver nye resultater. Derfor er det vigtigt at få lagt den rigtige strategi. Og helst før det digitale projektet initieres.

Nedenfor kan du se et simpelt eksempel på den proces vi følger i Nioba, når vi laver international søgemaskineoptimering.

Et andet afgørende element i international SEO er søgeordsanalysen

Hvilke søgeord er det, virksomhedens kunder egentlig bruger?

Og bruger vi de præcise vendinger på virksomhedens webside?

Et eksempel på vores interne søgeordanalyse, kan du finde et eksempel på nedenfor.

Nioba søgeordsprocess fremgangsmåde

Hvad kan vi gøre, for at sikre din virksomhed vækst?

Hos Nioba har vi i rigtig mange år, samarbejdet med virksomheder der har haft et internationalt sigte.

Helt konkret har vi erfaring med kunder, der har Tyskland, USA, Sverige, Kina, Østrig/Schweiz og Australien som kundebasis.

Vi optimerer din hjemmeside i forhold til det land din målgruppe befinder sig i.

Vi sikrer at best practices overholdes og vi monitorerer din fremgang og bruger den data og viden til nye optimering og forbedringer.

Du vil gerne have flere udenlandske henvendelser, salg fra et kæmpe internationalt marked og vækste via din hjemmeside.

Det hjælper vi dig med, så kontakt os allerede i dag for et uforpligtende tilbud på international markedsføring.

Læs mere om vores ydelser

SEO

Hvorfor er det afgørende for din forretning? Bliv inspireret og få mere viden om SEO.

Læs mere her

LinkedIn annoncering

Få den rette eksponering og henvend dig til din valgte målgruppe

Læs mere her

Digital strategi

Hvad er værdien af en digital strategi og hvordan griber vi det an?

Læs mere her

Sådan arbejder vi med søgemaskineoptimering

Vi holder styr på dine mål og vores opgaver - og du får adgang til dem alle.

For total gennemsigtighed og for at du som betalende kunde nemmere kan se, hvad du får for dine penge, bruger vi tre effektive værktøjer.

Vi rapporterer alle vores timer i vores projektværktøj Monday.com som hver virksomhed får en adgang til. Her kan i til hver tid se, hvilke opgaver der bliver arbejdet med, og hvor langt vi er. 

Hver måned får du en datarapport via Google Data Studio, hvor du let og ubesværet kan se visualisering af din fremgang i forhold til de mål vi har aftalt.

Det er vigtigt for os at kunne give dig fuld gennemsigthed og overblik over nuværende og kommende opgaver, deres udførelse og hvordan det rent faktisk går for dine digitale indsatser.

Vi laver hver måned en video rapport, hvor vi forklarer vores resultater. På den måde kan du let se og forstå din fremgang, dine resultater og det arbejde vi har lavet, når du har tid til det. Flere af vores kunder, bruger ligeledes videorapporterne til bestyrelsesmøder, da det er et stærkt pædagogisk redskab.

Vi sender ikke lange udtræk fra Google Analytics eller uforståelige rapporter med tonsvis af forvirrende data, grafer og illustrationer.

Vi gennemgår i videoen eksempler på udførte opgaver, kommende opgaver og forklarer hvor indsatsen lægges fremadrettet og hvorfor vi ligger indsatsen der.

Kontakt os

 

Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.