Søgemaskineoptimering | Internationalt

Hvorfor fokusere på SEO i udlandet?

Hvis jeres virksomhed har brug for henvendelser/leads eller trafik fra andre lande end Danmark, skal international søgemaskineoptimering være noget jeres virksomhed skal have en strategi for.

Argumenterne for en international SEO-indsats er det samme som SEO i Danmark, nemlig at søgemaskinerne endnu står for langt de fleste søgninger, når der søges på forskellige services eller produkter.

Og det gælder både for B2B og B2C.

Hvordan er SEO målrettet andre lande anderledes end i Danmark?

Google søgeresultater er ikke ens hele verden over. De søgeresultater du laver i Danmark på Google.dk er helt anderledes end de resultater du får, når du står i Denver, Colorado.

Også selvom du anvender din egen computer og søger på engelsk begge steder.

Søgeresultater er afhængige af hvilken browser du bruger, om du laver mobil søgning eller søgning på den bærbare, hvilken IP adresse du søger fra, om du bruger google.dk/google.com/google.de samt en masse andre faktorer.

Derfor skal du tage forskellige hensyn når din målgruppe er udenfor Danmark, men stadig søger efter det du tilbyder.

Vores SEO erfaring

Hvad er vores erfaring så med international SEO tænker du måske?

Vi har arbejdet med SEO siden 2004 og vores længstvarende kunde med et internationalt SEO fokus, har været kunde hos os siden 2007.

Vi samarbejder med flere større og mindre danske virksomheder, der har et internationalt outreach.

Og ikke kun begrænset til Europa eller engelsktalende lande, men også Mellemøsten, Fjernøsten, og Oceanien m.fl.

Vi har arbejdet med SEO i mange forskellige lande og sprogmæssigt har vi konkret erfaring i engelsk, tysk, norsk, svensk og spansk.

Projektmæssigt har vi arbejdet med med SEO projekter i lande som USA, Storbrittanien, Tyskland, Østrig/Schweiz, Dubai, Australien, New Zealand og sågar haft et enkelt projekt målrettet den kinesiske søgemaskine Baidu.

Vores erfaring er både indenfor B2B og B2C, ligesom vi har gennemført SEO projekter, hvor vi har vækstet trafikken på en webside fra ca. 1.000 besøgende i måneden, til omkring 300.000 besøgende i alt på et år.

Kontinuerlig proces

Google er en “levende” algoritme, der hver dag tager stilling til hvilken webside, der leverer det bedste svar eller match, når en bruger laver en søgning.

Algoritmen tager flere hundrede inputs i betragtning, når der skal leveres et resultat. Såsom hvor mange ord der står på en webside, hvilke typer ord der bruges, om websiden er teknisk optimeret, hvor mange eksterne links der peger på websiden, for nu blot at tage nogle få eksempler.

Algoritmen kan ændre sig fra dag til dag. Så den ene dag ligger virksomheden på plads nr. 10 i Google, og den næste dag måske på plads nummer 3.

Søgemaskineoptimering er derfor en kontinuerlig proces, hvor løbende ændringer, giver nye resultater. Derfor er det vigtigt at få lagt den rigtige strategi. Og helst før det digitale projektet initieres.

Nedenfor kan du se et simpelt eksempel på den proces vi følger i Nioba, når vi laver international søgemaskineoptimering.

Et andet afgørende element i international SEO er søgeordsanalysen

Hvilke søgeord er det, virksomhedens kunder egentlig bruger?

Og bruger vi de præcise vendinger på virksomhedens webside?

Et eksempel på vores interne søgeordanalyse, kan du finde et eksempel på nedenfor.

soegeordsanalyse proces nioba

Hvad kan vi gøre, for at sikre din virksomhed vækst?

Hos Nioba har vi i rigtig mange år, samarbejdet med virksomheder der har haft et internationalt sigte.

Helt konkret har vi erfaring med kunder, der har Tyskland, USA, Sverige, Kina, Østrig/Schweiz og Australien som kundebasis.

Vi optimerer din hjemmeside i forhold til det land din målgruppe befinder sig i. Vi sikrer at best practices overholdes og vi monitorerer din fremgang og bruger den data og viden til nye optimering og forbedringer.

Du vil gerne have flere udenlandske henvendelser, salg fra et kæmpe internationalt marked og vækste via din hjemmeside.

Det hjælper vi dig med, så kontakt os allerede i dag for et uforpligtende tilbud på international markedsføring.

 

Nioba har udviklet vores digitale strategi i flere år. De har bygget og vedligeholdt vores websider, og uddannet vores ansatte til at opdatere siderne på egen hånd.

De har også optimeret vores webside og produkter til søgemaskinerne. Vi har brugt deres services mange gange og fortsætter samarbejdet i fremtiden.

Morten Thrane

Direktør, Tantec

Regin was a patient and knowledgeable consultant who was able to simplify the most complicated of topics, giving us an overview of SEO and how it could be applied to our business. With his guidance and support we, at Denmark House, were able to improve our ranking and redesign our website.

The insight and advice which he provided, influenced our overall marketing strategy and pervaded many parts of our business plan. Personally his assistance with SEO provided me with a great platform for applying it to my current position and building upon my own knowledge for future roles and projects. I would highly recommend Regin for web solutions and as a professional and patient consultant.

Aileen Christensen

Marketing & Media Manager, Denmark House, Melbourne

… Regin og Nioba har således været en uvurderlig hjælp i etablering af ProLøns nye digitale platform, og han er fortsat tilknyttet ProLøn nu primært med rådgivning omkring SEO, hvor han er meget kompetent.

Jeg kan på det varmeste anbefale Regin både som menneske og som faglig ekspert.

Finn Conradsen

Direktør, ProLøn

SEO Beregner

Skift imellem avanceret og enkel tilstand
10
Hvor er søgeordets startplacering (1-10)?
10
Hvilken placering ønsker du at opnå?
0
Estimeret konverteringsrate på dit website
Hvad er den gennemsnitlige værdi af et salg/henvendelse på dit website?
Antal besøg ved startplacering:
Antal besøg ved forbedret placering:
Stigning i procent:
Stigning i omsætning:
Stigning i omsætning:
Stigning i antal besøgende 

Sådan arbejder vi med søgemaskineoptimering

Vi holder styr på dine mål og vores opgaver - og du får adgang til dem alle.

For total gennemsigtighed og for at du som betalende kunde nemmere kan se, hvad du får for dine penge, bruger vi tre effektive værktøjer.

Vi rapporterer alle vores timer i vores projektværktøj Monday.com som hver virksomhed får en adgang til. Her kan i til hver tid se, hvilke opgaver der bliver arbejdet med, og hvor langt vi er. 

Hver måned får du en datarapport via Google Data Studio, hvor du let og ubesværet kan se visualisering af din fremgang i forhold til de mål vi har aftalt.

Det er vigtigt for os at kunne give dig fuld gennemsigthed og overblik over nuværende og kommende opgaver, deres udførelse og hvordan det rent faktisk går for dine digitale indsatser.

Vi laver hver måned en video rapport, hvor vi forklarer vores resultater. På den måde kan du let se og forstå din fremgang, dine resultater og det arbejde vi har lavet, når du har tid til det. Flere af vores kunder, bruger ligeledes videorapporterne til bestyrelsesmøder, da det er et stærkt pædagogisk redskab.

Vi sender ikke lange udtræk fra Google Analytics eller uforståelige rapporter med tonsvis af forvirrende data, grafer og illustrationer.

Vi gennemgår i videoen eksempler på udførte opgaver, kommende opgaver og forklarer hvor indsatsen lægges fremadrettet og hvorfor vi ligger indsatsen der.

Her kan du se hvem, du kan kontakte for mere information

Martin Linde

Martin har bygget websider og vækstet dem fra 0 til over 6-cifrede antal årlig besøg - udelukkende med organisk trafik fra Google.

Han har lang og grundig erfaring med søgemaskineoptimering, tekster, teknisk SEO, websider og konverteringsoptimering.

Privat er han gift med Maria, er far til Nohr og Anabell og holder sig meget aktiv både fysisk og digitalt. Læs mere om Martin her >>

Google-certificeringer

google partner logo
google analytics certificeret
Google ads certified logo

Vores videorapportering giver dig, som betalende kunde, et overblik over din forretnings fremgang, samt en forklaring på de data og informationer, som er vigtige for dig.

Monday.com er det værktøj som vi bruger til, at strukturere vores arbejde for dig. Så kan du følge med i arbejdet og både se og tilføje opgave selv.

Google Data Studio bruger vi til, at skabe et overblik over præcist de information, som er vigtige for din forretning. Inkl. en forklaring på de informationer du finder.

Skal du være vores næste gode case?

 

Læg en besked til os eller giv os et ring. Så vi kan høre mere om dine mål for virksomheden.