CASES

Aalborg Universitet: Stærk indsats og stort udbytte

udfordringen

Udgangspunktet for markedsføringsindsatsen for instituttet for samfundsøkonomi på Aalborg universitet var rigtig godt. De havde et godt produkt, men meget lille optag, der havde været faretruende lavt og drastisk faldende gennem en årrække. Det faldende optag skulle bremses og vendes med det samme.

De var simpelthen nået under den grænse for optag, som uddannelsen kunne bære rent økonomisk.

BRANCHE

Kunde

Aalborg Universitet

114%

Stigning i optag efter to år med Facebook-marketing. 

72

Optaget af 72 nye studerende på AAU’s økonomiuddannelse er historisk.

Under projektet samarbejdede vi med Mindstore Media, der producerede et stort billede- og videounivers samt massevis af interviews.

VORES TILGANG

Først og fremmest gennemførte vi en analyse af målgruppen. Hvem var de, hvorfor var de interesserede i uddannelsen, hvilke krav havde de osv. Gennem vores forskellige analyser, dannede vi os et billede af målgrupperne og deres behov.

Derpå lavede vi sammen med vores samarbejdspartner på video og billedsiden en kampagnewebside. hvor vi opbyggede relevant indhold i form af billeder, interviews og video.

STRATEGI

WEB

PAID SOCIAL

Studienævnsformand, Mogens Ove Madsen, peger på de sociale medier som den primære grund til, at de studerende har fået øjnene op for uddannelsen.

den rigtige Løsning

For at sikre den bedst mulige konverteringsgrad, med så lavt et budget som muligt, udviklede vi til projektet en kampagnewebside. Den gjorde det muligt for os præcis at fortælle den historie, vi mente, unge interesserede mennesker skulle fortælles.

Kampganewebsiden muliggjorde, at vi via interviews, video, billeder, infografik og quizzer kunne bibringe de væsentlige budskaber, som vi ønskede.

Gennem  kampagner, både på Google og Facebook/Instagram, nåede vi ud til målgrupperne og sørgede for, at de blev påvirket til at søge mere information.

KONTAKT

Tag fat i os til en uforpligtende snak.

 

tantec-managament

Nioba ApS

INCUBA/Navitas
Inge Lehmanns Gade 10
8000 Aarhus C

CVR: 37293571

Telefon: 28 51 42 97

Email: kontakt@nioba.dk