CASES
Proløn: Digital markedsføring og digitalisering
udfordringen
Da Nioba og ProLøn indledte et samarbejde, var udfordringen, at ProLøn havde Danmarks bedste lønløsning, men budskabet fortabte sig i den analoge markedsføring, som virksomheden på det tidspunkt havde investeret i. Budskabet om Danmarks bedst lønsystem skulle derfor opdateres og ud på de digitale medier.
BRANCHE
Kunde
ProLøn udvikler lønsystemer og har gjort det i mere end 25 år. Lønsystemerne bliver anvendt i mange forskellige brancher i hele Danmark.
VORES ROLLE
Samarbejdet udviklede sig til at dække flere områder, herunder søgemaskineoptimering, Google annoncering, annoncering på sociale medier, udarbejdelse af omfattende konkurrentanalyser og løbende sparring med ProLøns markedsføringsgruppe og specialister.
I dag er Nioba digital sparringspartner for ProLøn på en lang række forskellige områder, ligesom vi også leverer forskellige digitale ydelser til ProLøn. Gennem fem år har vi både drevet forskellige digitale kampagner, assisteret ved ferier og sygdom, rådgivet om nye teknologier, udviklet konkurrentanalyser og opbygget digitale profiler.
ProLøn har som resultat af mange dygtige beslutninger, herunder de digitale indsatser, bl.a. fordoblet sit medarbejderantal og blev i sommeren 2019 opkøbt af Visma koncernen.
Resultater der batter
ProLøn har i dag etableret sig som en stærk profil på flere digitale medier. Nioba har assisteret ProLøns digitale udvikling på mange planer:
- Vi opbyggede en SEO-strategi, som tog udgangspunkt i at opnå topplaceringer på en række meget centrale søgeord. En strategi, der lykkedes efter hensigten.
- VI gennemførte en indsats på de sociale medier, som medførte en forøgelse af konverteringsraten
- Vi iværksatte en markant branding af ProLøn som lønvirksomhed.
KONTAKT
Tag fat i os til en uforpligtende snak.
Nioba ApS
INCUBA/Navitas
Inge Lehmanns Gade 10
8000 Aarhus C
CVR: 37293571
Telefon: 28 51 42 97
Email: kontakt@nioba.dk