Konverteringsoptimering – kan det betale sig?
Mister 24 millioner kr. i sekundet
Tilbage i 2010 undersøgte webshopplatformen Amazon, hvad websidehastighed betød for deres forretning. De fandt ud af, at de mistede omkring 4 millioner dollars, når webshoppen blev ca. 1 sekund langsommere.
Ovenstående er selvfølgelig et ekstremt eksempel, der kan være svær at overføre til din egen webside eller webshop. Men det er også et pædagogisk eksempel – for nogle gange handler din succes ikke om, at at få mere trafik, men om at få dem der allerede besøger din webside til at gøre det, du ønsker de gør. Dertil findes der en masse værktøjer, som vi i Nioba arbejder meget med til hverdag.
Et pædagogisk værktøj
Derfor har vi lavet nedenstående udregner, som et pædagogisk værktøj til at se, hvad det kan betyde for dig, at du arbejder med konverteringsoptimering, usability og hastighedsoptimering på din webside.