LinkedIn annoncering | Ads

  1. Forside
  2. Ydelser
  3. LinkedIn annoncering

LinkedIn annoncering – hvorfor og for hvem?

LinkedIn er ikke det sociale netværk danskere bruger mest, eller oftest – men for virksomhedsejere og fagfolk er LinkedIn Advertising stadig et meget effektivt værktøj. LinkedIn er særlig stærk på nogle få områder.

De profiler der er oprettet på LinkedIn, er ofte mere præcise, end de fleste profiler på Facebook. Hvor Facebook har en stor volumen, har LinkedIn mere præcise data. Fordi mange mennesker bruger LinkedIn som et online CV, er de data de noterer ned i LinedIn, ofte af en højere kvalitet end de oplysninger den gængse Facebook bruger angiver i Facebook.

Få den rette eksponering

Hvis du vil have dit brand, dine produkter eller tjenester præsenteret for en bestemt faglig målgruppe, er LinkedIn en fremragende platform. Med over 250 millioner månedlige brugere er det verdens største største professionelle netværk af sin art.

Interesseret i LinkedIn annoncering?

Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt, eller ring til os på tlf. 28 51 42 97.

Business to business

Hvis jeres virksomhed primært handler B2B, giver det mening at målrette sig faglige netværk. LinkedIn har en særlig styrke , fordi de fleste profiler på LinkedIn angiver både arbejdssted, uddannelse, samt hvilke faglige kvalitfikationer de har.

Hvordan kan du bedst nå dit publikum?

LinkedIn tilbyder forskellige måder at engagere sig med din målgruppe:

  • Direkte personlige beskeder i indbakken
  • Informative artikler
  • Sponsorerede indlæg
  • Video annoncering
  • Remarketing (De personer der har set mindst 50% af en video, viser du en ny video til, fordi de allerede har tilkendegivet en interesse.
  • Og mange andre muligheder

Ovenstående er nogle af de værktøjer vi anvender, for at kunne få de bedst mulige resultater.

POV International samarbejdede med Nioba i efteråret 2019, både omkring et analytisk arbejde, digital rådgivning, digital strategi og markedsføring på de sociale medier.

Regin er en dygtig rådgiver, grundig og fagligt dygtig, og med et godt øje for kundens forretning. Og derudover behageligt selskab! Jeg kan til enhver tid anbefale ham til andre, der søger hjælp og viden indenfor digital markedsføring eller digital strategi.

Nana Balle

Food editor, POV International

Eksempel på Flowdiagram over annonce for dansk B2B virksomhed rettet mod det amerikanske marked

For en af vores B2B kunder, har vi gennemført en LinkedIn kampagne, rettet mod det amerikanske marked. En af kampagnerne var en remarketing kampagne, der henvendte sig til personer der allerede havde besøgt websiden eller virksomhedens LinkedIn profil.

Flowdiagram over en samtale annonce/conversational ad på LinkedIn.

Hvordan arbejder vi med LinkedIn annoncer?

Målgrupper, forventingsafstemning/målafstemnming/KPI´er, økonomi og kreativt arbejde er ingredienserne.

Først og fremmest definerer vi den målgruppe jeres virksomhed eller jeres ydelser skal præsenteres for. Det giver eksempelvis ingen mening at præsentere maskiner til genbrugsudvinding overfor personer der arbejder i offshore industrien. Det vil være spildte annoncekroner og splidt arbejde!

Dernæst laver vi en forventingsafstemning. Hvad går vi efter, og hvad er vores mål eller KPI´er? Hvad kan data fortælle os, hvad siger vores erfaringer, og hvad er virksomhedens erfaring?

Al annoncering skal være en investering, der på den ene eller anden måde giver et afkast. Derfor arbejder vi naturligvis også med økonomien, og giver indspark til de resultater som virksomheden ønsker at opnå.

Optimering og overvågning

Al digital markedsføring gennemgår løbende optimering. Også LinkedIn annoncering. Forestil dig at jeres virksomhed har lavet en stor plakat, og hængt den op centralt i byen. Det viser sig så, at plakanten hænger det forkerte sted, og ingen mennesker ser plakaten. Det mest oplagte er at flytte den.

Det samme gør sig gældende med LinkedIn annoncering. Muligvis viser data efter nogle uger, at vi ikke får så mange kliks eller visninger som forventet. Ville et indlæg fungere bedre med et andet billede? Bør vi udvide vores målgruppe for at få flere til at se annoncerne? Derfor foretager vi de nødvendige ændringer så vi opnår de mål og resultater vi sigter efter.

Læs mere om vores ydelser

SEO

Hvorfor er det afgørende for din forretning? Bliv inspireret og få mere viden om SEO.

Læs mere her

PPC

Vil du vide hvor meget du skal betale for annoncering og hvordan din forretning bliver vist på Google?

Læs mere her

Web/strategi

Hvad er værdien af en digital strategi og hvordan griber vi det an?

Læs mere her

Sådan arbejder vi med LinkedIn Ads

Centralt for al markedsføring på sociale medier, er defineringen af målgrupper, skrive de rigtige budskaber der fænger målgruppen og kombineret med en grafik der fænger.

Derfor bruger vi hos Nioba megen tid på at optimere vores målgrupper, og forstå både vore kunders produkter, men også forstå hvem kundens potentielle kunder er, og forstå hvad deres behov er.

Dialog mellem kunden og Nioba, er derfor centralt, ikke kun når det drejer sig om LinkedIn, men helt generelt. 

Når målgrupper, tekster og grafik er færdige, opbygger vi den mest fordelagtige kampagnestruktur. Herefter aktiverer vi kampagnerne.

Efter X tid, måler vi på de data vi får ind – hvor mange har set annoncen, hvor mange har klikket, hvor mange henvendelser har det afstedkommet – og optimere for at få endnu bedre resultater.

Kontakt os

 

Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.