Google Shopping | E-handel
Fordele ved Google Shopping
Hvis du ejer en webshop, er Google shopping typisk et must. Via Google Shopping-annoncer vil brugere på Google hurtigt få præsenteret et billede, en kort tekst, pris og lagerstatus på det produkt de er interesseret i. Brugerne ved derfor allerede, hvad de kan forvente, når de klikker på din annonce, hvilket er hvorfor Google Shopping-trafik typisk er trafik af høj kvalitet til din online butik/webshop.
Google Shopping er mere effektivt end Google Ads – hvis du har en webshop
Den største fordel, som en Google Shopping annonce har over dine Google Ads tekstannoncer, er muligheden for at få vist billeder af dit produkt. Dette giver dig gode chancer for at være synlig på eksempelvis en mobiltelefon.
Interesseret i Google Shopping?
Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt, eller ring til os på tlf. 28 51 42 97.
Google Shoppings udfordringer
Der er udfordringer ved alt – og det samme gælder for Google Shopping. Først og fremmest skal et præcist datafeed uploades regelmæssigt til Merchant Center. Det stiller visse krav til den webløsning, som din virksomhed bruger. Datafeedet skal også overholde Googles produktdataspecifikationer, for at man kan oprette vellykkede produktannoncer.
En anden udfordringer er, at Google Shopping annoncer adskiller sig fra Google Ads-tekstannoncer på et meget centralt punkt: visnings-, klik- og konverteringsdata akkumuleres på produktniveau – ikke for nøgleord!
Det samme gælder for bud: de er ikke angivet for søgeord, men for enkelte produktgrupper, kampagner eller annoncegrupper.
Lettere administrering af annoncerne
Annoncerne i sig selv kan administreres relativt effektivt og let via Google Ads interfacet. I modsætning til tekstannoncer kræver Google Shopping-kampagner ikke en masse tidskrævende styring af søgeord og optimering af disse.
Samtidigt kan man let definere hvor meget, du ønsker at byde på enkeltprodukter, mærker eller produktkategorier, og segmentering af trafikken er mulig med negative søgeord og kampagneprioriteter.
Desuden kan man vælge forskellige budstrategier, der stemmer sammen med din virksomheds forretningsmæssige mål. Det kan være strategier lige fra brandeksponering til konverteringsmaksimering.
Læs mere om vores ydelser
SEO
Hvorfor er det afgørende for din forretning? Bliv inspireret og få mere viden om SEO.
Læs mere her
LinkedIn annoncering
Få den rette eksponering og henvend dig til din valgte målgruppe
Læs mere her
Digital strategi
Hvad er værdien af en digital strategi og hvordan griber vi det an?
Læs mere her
Sådan arbejder vi med Google Shopping Ads
Vi holder styr på dine mål og vores opgaver - og du får adgang til dem alle.
For total gennemsigtighed og for at du som betalende kunde nemmere kan se, hvad du får for dine penge, bruger vi tre effektive værktøjer.
Vi rapporterer alle vores timer i vores projektværktøj Monday.com som hver virksomhed får en adgang til. Her kan i til hver tid se, hvilke opgaver der bliver arbejdet med, og hvor langt vi er.
Hver måned får du en datarapport via Google Data Studio, hvor du let og ubesværet kan se visualisering af din fremgang i forhold til de mål vi har aftalt.
Det er vigtigt for os at kunne give dig fuld gennemsigthed og overblik over nuværende og kommende opgaver, deres udførelse og hvordan det rent faktisk går for dine digitale indsatser.
Vi laver hver måned en video rapport, hvor vi forklarer vores resultater. På den måde kan du let se og forstå din fremgang, dine resultater og det arbejde vi har lavet, når du har tid til det. Flere af vores kunder, bruger ligeledes videorapporterne til bestyrelsesmøder, da det er et stærkt pædagogisk redskab.
Vi sender ikke lange udtræk fra Google Analytics eller uforståelige rapporter med tonsvis af forvirrende data, grafer og illustrationer.
Vi gennemgår i videoen eksempler på udførte opgaver, kommende opgaver og forklarer hvor indsatsen lægges fremadrettet og hvorfor vi ligger indsatsen der.
Kontakt os
Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.