Om Nioba
Niobas vision
Det har altid været Niobas vision at lave godt arbejde.
Gennem godt håndværk, ordentlighed og tæt dialog med kunden vil vi være de foretrukne marketingspecialister, når danske B2B virksomheder skal erobre markedsandele i Danmark og udlandet.
Mission
Synlighed er eksistens. Vi skaber digitale kunderejser gennem specialistviden og empati.
Innovation og processer
Som marketingvirksomhed, er vi anderledes. Blandt andet fordi, at vi som en af vore kunder formulerede det “går absurd meget op i processer”.
Det gør vi fordi vi er stærkt inspireret af proces- og rammemodeller, samt metodikker, som CMMI, Prince2, Scrum og SOSTAC. Vi går meget op i at forenkle processer, undgå redundante arbejdsopgaver og i det hele taget optimere måden vi arbejder på.
Det har været vores primære formål i mange år, fremfor vækst.
Den tilgang har blandt andet gjort, at vi som nogle af de første i Danmark, gav vores kunder direkte adgang til vores projektstyringsværktøj, så kunderne kunne se dokumentation for vores arbejde.
For vi dokumenterer det arbejde vi gør, og giver gerne fuld adgang hertil. Vi var også blandt de første i Danmark til at lave kundespecifikke online rapporter, og video – eller online rapportering.
Hos Nioba får du ikke bare en uforståelig PDF, med generelle informationer, som du ikke ved, hvad du skal bruge til.
Hos ACA Industry har vi, med stor succes, samarbejdet med Martin fra Nioba omkring, at få mere synlighed på det internationale marked. Det må jeg sige, med meget stor lead-generering til følge, er lykkedes til fulde.
Martin har primært arbejdet med søgemaskineoptimering, og har en meget professionel, og ærekær, tilgang til arbejdet med vores hjemmesider, og ikke mindst vores forretning.
Jeg giver de største anbefalinger af Martin, hvis man vil fremad på Google.
Nioba har udviklet vores digitale strategi i flere år.
De har bygget og vedligeholdt vores websider, og uddannet vores ansatte til at opdatere siderne på egen hånd.
De har også optimeret vores webside og produkter til søgemaskinerne.
Vi har brugt deres services mange gange og fortsætter samarbejdet i fremtiden.
Jeg samarbejdede med Nioba fra 2017 til 2019, omkring digital strategi, søgemaskineoptimering og Google ads.
Her oplevede jeg Regin som en grundig og fagligt dygtig person, der altid er opdateret med relevant viden og som en behaglig samarbejdspartner.
Hos mig er der ingen tvivl om, at Regin brænder for det han laver og han har altid være behjælpelig med uddybende svar og deler gerne ud af sin viden.
Regin har været en god, professionel og tillidsfuld sparringspartner, som jeg varmt kan anbefale til andre.
Samarbejde med kunder
Det er ikke alle kunder passer til os. Ligesom vi har virksomheder og organisationer, som vi har sagt nej tak at arbejde sammen med.
Vi mener nemlig at et godt resultat hænger sammen med samarbejde. Og kommunikation. Og vidensudveksling. Vi vil gerne være sikre på, at vi dels kan gøre en forskel, og at vi kan få et samarbejde til at fungere.
Det er den formel der gør, at vi har kunder, der har været hos os i mere en 12 år, og at vi har en fastholdelsesgrad på 92%.
Baggrund og tidslinje
Nioba blev grundlagt på et kollegieværelse på universitetskollegierne i Århus tilbage i 2004 af Niobas indehaver Regin Jensen.
Dengang var Nokia verdens sejeste virksomhed, og navnet skulle gerne minde lidt om det. Navnet Nioba har ikke en betydning i sig selv. Igennem årene var Nioba en fritidsvirksomhed, hvor udviklingen af websider og webshops var den primære arbejdsopgave.
I 2007 begyndte Nioba derfor at arbejde professionelt med søgemaskineoptimering, og grundlaget som markedsføringsvirksomhed var lagt.
Se vores mini-cases
Nioba handelsbetingelser
Kontakt os
Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.