SEO | Søgemaskineoptimering

Hvorfor er SEO afgørende for din forretning?

Op mod 88% af alle internetkøb eller internetforespørgsler (leads) begynder med, eller inkluderer, en undersøgelse på internettet.

Det er vigtigt at forstå disse forespørgsler og skabe indhold, som matcher disse søgeintentioner. Det udgør en stor del af din SEO – og i sær med den indledende søgeordsanalyse.

Flere store internationale undersøgelser har påvist, at langt de fleste personer og virksomheder, anvender internettet som led i et køb eller købsproces.

 

Analyse af 750 professionelle B2B indkøbere viser, at virksomhedernes online tilstedeværelse er essentiel, uagtet om de sælger digitalt eller ikke sælger digitalt. Det understreges af, at 69% af virksomhederne som ikke foretager digitale indkøb, researcher online før offline køb.

Dansk Industri

Værdien af SEO er 33% af ALLE klik på Google

Det anerkendte magasin Searchenginewatch.com, offentliggjorde i 2013 en undersøgelse, som viste at plads 1 på Google gav 33% af alle kliks.

Der er stor forskel på et ligge på plads 6 og plads 1. Det kan uden tvivl være forskellen på liv eller død for din forretning.

SEO som en del af kunderejsen

Et spørgsmål vi ofte hos Nioba håndterer, er hvad får man ud af at have et fokus på søgemaskineoptimering?

Det korte svar er, at SEO skaffer dig trafik, omsætning og vækst.

Det længere svar er, at blive fundet på Google, er i dag en fast del af kunderejsen.

I en købsproces vil en given kunde orientere sig via forskellige medier, herunder Google. At blive fundet på Google er således en del af de fleste kunders kunderejse.

Har man som virksomhed ikke et fokus på SEO, vil:

  • kunderne henvende sig til konkurrenterne i stedet
  • gå glip af den “gratis” trafik som søgemaskinerne leverer
  • afskærer sin virksomhed fra en kæmpe salgskanal

Interesseret i SEO?

Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt, eller ring til os på tlf. 28 51 42 97.

Hvordan fungerer SEO hos Nioba?

Søgemaskineoptimering er hos Nioba en cirkulær proces, godt illustreret med figuren nedenfor, der gennemgår følgende trin;

  1. Analyse af situationen og konkurrenterne
  2. Søgeordsanalyse – hvilke ord bruger kunderne?
  3. Teknisk analyse og SEO
  4. Implementering
  5. Linkbuilding
  6. Analysering og nye “tests”

Al søgemaskineoptimering tager udgangspunkt i en analyse af den nuværende situation, og de nuværende konkurrenter og konkurrentlandskabet.

Derefter en søgeordsanalyse, for at finde ud af kunderne egentlig søger efter, og hvilke ordkombinationer de egentlig bruger.

Herefter arbejder vi med den tekniske del af søgemaskineoptimering og laver analyser af det tekniske setup.

Derefter implementerer vi resultaterne af vores analyser, vi arbejder med outreach, dvs. linkbuilding til websitet.

Til sidst laver vi en effektmåling, som leder over i en ny analyse af de kommende forbedringer.

Hvad er SEO?

SEO står for Search Engine Optimization, eller blot søgemaskineoptimering.

SEO består af forskellige discipliner, såsom: Onsite SEO, Teknisk SEO, Linkbuilding og Social SEO.

De websider der opfylder hver enkelt disciplin bedst muligt, får den bedste placering i søgemaskinerne. Des bedre optimeret en webside er, jo oftere vil din webside blive vist, når en kunde fremsøger det i tilbyder.

SEO er en kontinuerlig proces der følger de ændringer søgemaskinerne laver i deres algoritmer.

Du kan læse mere om hvad SEO er her

 

Nioba gav klar, enkel rådgivning og konsulenthjælp i forbindelse
med SEO optimeringen af min webside Hessellund.dk. Kan sagtens anbefale deres ekspertise til andre.

Casper Hessellund

Coach og iværksætter, Hessellund.dk

SEO til B2B og e-handel/webshop

Internettet er derfor en integreret del af stort set enhver købsprocess, uanset om vi taler om B2C eller B2B.

Google er standardværktøjet når virksomheder eller personer laver deres online research, for at finde virksomheder eller butikker de skal handle med.

Søgemaskineoptimering handler om at sørge for, at når en potentiel kunde påbegynder sin online research, at vedkommende finder netop din virksomhed, og de muligheder, services og ydelser som I tilbyder.

Hvis du ejer en webside eller en webshop, og ønsker flere besøgende, flere salg eller flere kundehenvendelser, har du brug for søgemaskineoptimering.

Søgemaskineoptimering får flere af de mennesker, som søger efter netop det du tilbyder, til at klikke ind på din webside.

Læs mere om vores ydelser

Google ads

Vil du gerne have din virksomhed vist for potentielle kunder? Bliv vist for nye kunder med Google ads.

Læs mere her

LinkedIn annoncering

Få den rette eksponering og henvend dig til din valgte målgruppe

Læs mere her

Digital strategi

Hvad er værdien af en digital strategi og hvordan griber vi det an?

Læs mere her

Sådan arbejder vi med SEO

Forståelse for din forretning og struktur

Forståelsen for din forretning og indtjeningsområder, samt en god struktur og gennemsigtighed er de primære måder vi tilgår en SEO-opgave på.

Vi sørger for kendskab til din forretning, så vi ved hvad vi skal sælge, hvordan det skal sælges og hvor det skal sælges.

Vi sørger for kendskab til din kunder, så vi ved hvor de mest købeklare kunder befinder sig og hvordan de skal påvirkes.

Gennemsigtigheden sikrer vi gennem vores konstante kommunikation og vores projektstyring.

Sådan arbejder vi rent praktisk med SEO

Vi arbejder gennemgående med søgeordsanalyser, brugerintentioner, indholdsoptimering – baseret på data fra den digitale konkurrence og dine potentielle kunders brugermønster – og selvfølgelig en dyb forståelse for hvordan Google rent faktisk virker.

Vi gennemgår den samme cyklus igen og igen for, at sikre at vi konstant forbedre din webside og gør hver eneste side stærkere og stærkere.

Denne cyklus indeholder blandt andet overvågning er dine forretningskritiske søgeord, optimering af websidens indholdwebsidens tekniske sundhed og fund og igangsætning af nye potentialer.

Kontakt os

 

Skriv en besked til os eller giv os et ring, så vi kan høre mere om dine mål og ambitioner for virksomheden.